Hallo forummers,
Vorige week deze Gazelle uit 1952 gekocht. Tot nu toe mijn oudste fiets. Ik ga deze fiets opknappen en zoek een achterstandaard. De mijne is gebroken. Is er iemand die nog een nette heeft liggen?
En verder, heeft iemand een goede tip om de verfspetters van het frame te krijgen zonder de lak aan te tasten?
Groeten
Ed
Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 jul 2023, 19.12
Re: Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
Als de gebroken bocht het enige probleem is?
Deze breuk is te lassen met Tig of met messing hard te solderen.
Deze breuk is te lassen met Tig of met messing hard te solderen.
Re: Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
Het is slijtage waar de standaard de grond raakt. Ik ga op zoek naar iemand die m kan lassen.
Re: Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
die verfspetters zijn vreemd. Ik kan het probleem zo niet goed inschatten. Misschien eens met een verfkrabbertje proberen? De Gazelle lak is erg hard en kun je daarna weer polishen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 jul 2023, 19.12
Re: Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
De verf heb ik eraf gekregen met commandant op Staalwol 0000. Daarna in de was gezet. Is zeer mooi geworden. Helaas zijn de biezen nu verdwenen. Die moeten er weer nieuw op. Heb ik geen ervaring mee.
De standaard wordt bij ons plaatselijke repaircafe gelast.
De standaard wordt bij ons plaatselijke repaircafe gelast.
-
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: Gazelle no.8 1952 standaard gevraagd
Dag Barend,
Als je kunt kiezen, zou ik voor solderen kiezen. Voor lassen is het materiaal eigenlijk te dun.
Dirk
Als je kunt kiezen, zou ik voor solderen kiezen. Voor lassen is het materiaal eigenlijk te dun.
Dirk