Onbekend frame

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Onbekend frame

Bericht door non-fixie »

wvdaan schreef: 26 nov 2023, 14.40 Dit is een foto van de linkerkant van het frame. Rechts heb ik even niet. Wat ik nu heb onderscheiden:
- een aantal nokken voor een schakelaar en kabel, en een haakje op de staande buis, waarschijnlijk voor een voorderailleur.
- een aantal kabelgeleiders vanaf het balhoofd tot de trapas. Ik zou denk voor een achterrem, maar er zitten al cantilevers achter.
- een soort oogje op de liggende vork. Lijkt op een oogje waar normaal een buitenkabel naar de achterderailleur gaat. Maar dan links?
- lijkt een nummer te zijn ingeslagen bovenaan de zadelbuis
Dank je voor de foto. De punten die je noemt waren mij ook opgevallen. Daarnaast nog een paar:
  • er lijkt een achterremkabel uit de bovenbuis te komen. Is dat metaal? Zo nee, zit daar een kabelstop?
  • bovenaan de zitbuis lijkt een plaatje gesoldeerd. Enig idee wat dat is?
Al met al lijkt het me fiets die bedoeld was voor toeren met bagage, gezien de diagonale versteviging.

Afbeelding
wvdaan
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 aug 2021, 11.54

Re: Onbekend frame

Bericht door wvdaan »

non-fixie schreef: 26 nov 2023, 23.24 [

Dank je voor de foto. De punten die je noemt waren mij ook opgevallen. Daarnaast nog een paar:
  • er lijkt een achterremkabel uit de bovenbuis te komen. Is dat metaal? Zo nee, zit daar een kabelstop?
  • bovenaan de zitbuis lijkt een plaatje gesoldeerd. Enig idee wat dat is?
Bij het balhoofd op de bovenbuis zit een kabelstop die de remkabel binnen de buis naar achter voert. Daar komt hij uit in een provisorisch gebogen stalen buisje. Ik denk dat wel aan te gaan passen, want dit ziet er eerlijk gezegd niet uit...

En er zit inderdaad een plaatje bovenaan de staande buis. Netjes gebogen naar de bolling van de buis, maar het nut is mij nog niet duidelijk.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Onbekend frame

Bericht door marco verbaant »

De bovenbuis lijkt niet helemaal recht. Hoort dat zo?
wvdaan
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 aug 2021, 11.54

Re: Onbekend frame

Bericht door wvdaan »

marco verbaant schreef: 27 nov 2023, 11.49 De bovenbuis lijkt niet helemaal recht. Hoort dat zo?
toen ik hem in mn handen had is het niet opgevallen. op de foto komt het denk ik doordat er een werklamp precies boven hangt en het frame niet 90 graden tov. de camera staat wat zorgt voor een vertekend beeld. maar had het ook gezien gister en controleer het de komende week even. zou nogal vervelend zijn en voor mij niet op te lossen
wvdaan
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 aug 2021, 11.54

Re: Onbekend frame

Bericht door wvdaan »

Nog een dingetje... Ik ben niet bekend met cantilever remmen of de logica achter het frame bouwen. Maar horen de nokken niet even ver uit het midden te staan?
IMG_COM_20231125_1612_40_45613.jpg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Onbekend frame

Bericht door m-gineering »

wvdaan schreef: 28 nov 2023, 12.15 Nog een dingetje... Ik ben niet bekend met cantilever remmen of de logica achter het frame bouwen. Maar horen de nokken niet even ver uit het midden te staan?

IMG_COM_20231125_1612_40_45613.jpg
Je hebt een frame , een hoop amateuristisch geknutsel en een liter verf zo te zien. Moet je geen eisen aan stellen ;)
/Marten
Plaats reactie