Trommelrem reviseren

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Trommelrem reviseren

Bericht door Hubert »

Ik ben de trommelrem aan het reviseren uit bijgaande fots. Een paar vragen waarop iemand misshcien een antwoord heeft:
-de slijtlaag op de remschoenen is nog 3.4mm dik. is dat voldoende om goed te kunnen remmen?
-de rem ziet er van binnen roestig uit, maar alles beweegt nog soepel. Zou ik de zaak moeten ontroesten, of beter gewoon zo weer in elkaar zetten? Misschien wat vet er bij?
Bijlagen
IMG_2366.JPG
IMG_2365.JPG
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Trommelrem reviseren

Bericht door tdebruin »

Moeilijk te zeggen zo op een foto, maar het ziet er nog redelijk uit. Ik zou zeggen: remschoenen goed ontvetten met je favoriete ontvetter, monteren en lekker gaan fietsen en remmen. De vliegroest aan de binnenkant vd trommel kan je een beetje wegschuren met een schuurpapiertje, de rest wordt door het remmen mooi glad geschuurd.

Let op dat je geen oude asbest remvoering hebt. Dat kan ik ook niet zo goed zien op de foto; op het eerste gezicht schat ik in dat dit geen asbest is, maar zie anders dit oude topic. Voor het verwijderen van asbest op je oude remvoering en opnieuw beplakken met asbestvrij spul heb ik goede ervaring met Leeuwenkamp in Alkmaar, maar in andere regio's zijn er ongetwijfeld ook rem- en frictie-bedrijven te vinden.
Plaats reactie