Tempo

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Tempo

Bericht door Enfield »

Iemand een idee welke lugs dit zijn en wie evt dit frame heeft gebouwd? Hoogte is 58 cm. De dropouts zijn Campagnolo. Frame weegt 2050 gr en vork 700 gr. Er stond een sticker op met Tempo Oudenaarde waar ik niks over vind. De fiets was met uiteenlopende componenten afgemonteerd (remmen Mafac, derailleurs en crancks Shimano 105, naven Campagnolo record...). Ik heb een frame van een cyclocrossfiets (van de winkel van Lucien Van Impe) met dezelfde lugs en vorkkroon waardoor ik vermoed dat het van een constructieatelier afkomstig is.
tempo5.jpg
tempo4.jpg
tempo3.jpg
tempo2.jpg
tempo1.jpg
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tempo

Bericht door Fotomaan »

Ik ben helemaal niet bekend met dit soort fietsen maar ik heb wel een achternaaf, een kloon van een Torpedo van het merk Tempo. In het gestempelde logo staat een man met een hamer.
Daar ben ik ook naar op zoek geweest en ook niets gevonden.
https://www.transportfiets.net/2012/02/ ... met-durex/
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Tempo

Bericht door m-gineering »

Enfield schreef: 14 dec 2023, 13.03 Iemand een idee welke lugs dit zijn en wie evt dit frame heeft gebouwd?
ik ben niet zo'n lug expert, maar mij lijkt het dat het ronde boorgat in de lugs een toevoeging van de framebouwer is
/Marten
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Tempo

Bericht door Enfield »

[/quote]

ik ben niet zo'n lug expert, maar mij lijkt het dat het ronde boorgat in de lugs een toevoeging van de framebouwer is
[/quote]
Denk ik ook wel. Ik vermoed dat het een serieproduct is van een lokaal atelier dat door diverse winkeliers ("velomakers" in vlasnderland) werd afgemonteerd naar wens.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Tempo

Bericht door tredmolen »

Fotomaan schreef: 14 dec 2023, 22.08 ...ik heb wel een achternaaf, een kloon van een Torpedo van het merk Tempo. In het gestempelde logo staat een man met een hamer.
De Tempo-naaf zou Tsjechisch moeten zijn, denk ik... heeft zeker niets met dit frame te maken ;)
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Plaats reactie