Campagnolo Nuovo Tipo conussen of complete vaste assen

Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Campagnolo Nuovo Tipo conussen of complete vaste assen

Bericht door Durabo88 »

Zoals jullie weten is er een hele wereld aan maten conussen in navenland, dus zoek ik weer eens iets. Bij het demonteren van de wielen kwam ik erachter dat er Campagnolo Nuovo Tipo naven in mijn Joco Ronde van Europa zaten. Het bijzondere echter was dat het naven met vaste assen betrof. Niet echt gebruikelijk bij Campa. De conussen bleken later versleten. Ik dacht dit even om te bouwen naar holle assen met snelspanners, maar dat paste niet meer in mijn voorvork. Dus dan toch maar de vaste assen met vleugelmoeren. Maarja wel versleten conussen, dus daar moet iets nieuws/goeds op gevonden worden.
Zodra ik wat ruimte heb, zal ik ze er even bij pakken voor de maten, maar misschien weet iemand meteen hieruit al wat ik bedoel?

Voorbeeld van de naven onder deze link: https://velobase.com/ViewComponent.aspx ... &AbsPos=54

Even ervan uitgaande dat deze wielen altijd in de fiets hebben gezeten, wil ik de naven natuurlijk het liefst behouden.
Het heeft geen haast, want het frame en de vork hebben wat kleine reparaties en een nieuwe laklaag nodig. De kleur ben ik nog niet over uit. In elk geval iets wat in die tijd (technisch) mogelijk was en mijn smaak is.
Sportief fietsend!
Plaats reactie