New Hudson Sports 1963

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: New Hudson Sports 1963

Bericht door fietser »

Dat de fiets op mijn foto's nieuwer is kan kloppen, de verkoper schreef iets van 1971. Maar aan de hand van de foto's kwam ik op een iets ouder bouwjaar uit en gezien de vele overeenkomsten met jouw fiets kan ik me ook niet voorstellen dat daar 8 jaar tussen zitten.

De fiets op mijn foto's heeft toch wel degelijk een lamphaak? Of bedoel je iets anders?

De Humber is inderdaad mooi. Maar goed, toerfietsen zijn weer een heel andere categorie.
Roy929
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 sep 2023, 20.26

Re: New Hudson Sports 1963

Bericht door Roy929 »

fietser schreef: 12 jan 2024, 16.38 Dat de fiets op mijn foto's nieuwer is kan kloppen, de verkoper schreef iets van 1971. Maar aan de hand van de foto's kwam ik op een iets ouder bouwjaar uit en gezien de vele overeenkomsten met jouw fiets kan ik me ook niet voorstellen dat daar 8 jaar tussen zitten.

De fiets op mijn foto's heeft toch wel degelijk een lamphaak? Of bedoel je iets anders?

De Humber is inderdaad mooi. Maar goed, toerfietsen zijn weer een heel andere categorie.
Ik bedoelde een ander type lampenhaak.

Het lijkt mij ook sterk dat daar 8 jaar tussen zit. De sticker zijn precies hetzelfde, en de koplamp natuurlijk ook. In dit pdf bestand (https://genetics.mgh.harvard.edu/hanczy ... iggers.pdf) staat wel dat dit type SA versteller pas vanaf 1971 is gebruikt. Die van mij heeft er een zonder het plastic kapje.
Plaats reactie