Joco ronde van europa

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Gronam2
Berichten: 137
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

Hey Yorick, Deze fiets is zeker niet een van mijn snelste projecten ooit. Er kwam nog een andere Joco tussendoor. De RvE is inmiddels behoorlijk ontdaan van roest en de wielen zijn opnieuw gespaakt. Ik wil een enkel voorblad in plaats van de dubbele die er op zaten. Ik zit nog wat te prutsen met de zes nieuwe originele simplex kettingbladbouten. Het buisje van de moer is als het ware te lang, maar daar kom ik uit. Daarna nog de Simplex TdF derailleur monteren en dan begint er in de basis alweer op te lijken. Enfin, ik vorder langzaam, maar gestaag. (Ondertussen knap ik een Simplex en een RIH op en wachten er nog vier projecten die ook al gaande zijn...). Allemaal leuk en leerzaam, het ontbreekt mij alleen soms aan tijd. Heb jij ook nog een project onder handen? Hartelijke groeten, Onno. PS Ik zal kijken of ik dit weekeinde nog een plaatje kan schieten van de RvE
Durabo88
Berichten: 2536
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Durabo88 »

Ok, nog een Joco, ik ben benieuwd. Welk model?

Zeker geen haast maken met dit soort restauraties.
Het liefst rijd ik ook graag een enkel blad voor. Maar als het origineel dubbel was, dan laat ik dat meestal zo. Zeker wanneer er een aangesoldeerde nok voor de versnellingshendel op zit.

Bij mij staat momenteel alles even stil, hopelijk kan ik in het voorjaar weer wat oppakken. Nu ben ik de transfers gaan verzamelen voor een Joco RvE met Huret patten. Dat wordt een erg interessant project. Verder wacht er nog een RIH-Sport supersportfiets, die ik waarschijnlijk na het vlechten van de wielen, zo kan opbouwen.
Sportief fietsend!
Gronam2
Berichten: 137
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

Deze Joco toerfiets kwam er tussendoor. Ik denk type Champion van bouwjaar 1954.
1954 Joco citron.jpg
Durabo88
Berichten: 2536
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Durabo88 »

Beste Gronam,

Dat is een fraai exemplaar. Heb ik die niet een keer op Marktplaats voorbij zien komen? Of was dat een andere in die kleur?
Zelf heb ik ook een exemplaar met aangesoldeerde bagagedrager, maar dan met Sturmey Archer drie versnellingen. Binnenkort moet ik het verzet maar eens aanpassen naar iets wat ook lekker fietst. Dat blijft toch altijd een lastig iets bij oldtimers, die komen nog uit de tijd dat men zich vooral op brute kracht vooruit trapte.

Mvg, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie