Gespot op Marktplaats!

Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Bandenplakker »

Ik heb de Raleigh Superbe Dawn Sports Tourist (26") met stangen-optrek-remmen van mijn opa uit 1953 met een Dynofour FG4 achternaaf.
Oorspronkelijk zat er ook een Dry Battery Unit op, maar de fietsenmaker van mijn vader heeft die eraf 'gerstaureerd' :(

Als ik de weersverwachting goed genoeg vind voor 7 januari, kom ik op die fiets naar de nieuwjaarsbijeenkomst.

[bijlagen]

Dirk
Bijlagen
Raleigh-14-superbe-sports-tourist-l.jpg
Raleigh-14-15-superbe-sports-tourist-wide.jpg
Raleigh Superbe Dyno-Luxe_557-2010826154228_468x382.jpg
Raleigh Superbe Dyno-Luxe_557-2010826154228_468x382.jpg (29.82 KiB) 1484 keer bekeken
Raleigh 13-Raleigh-superbe-features-r.jpg
Raleigh 12-Raleigh-superbe-features-l.jpg
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

En diezelfde Queen Elizabeth die Raleigh tot ridder sloeg, vierde in 2022 haar platina jubileum veel feest activiteiten in UK toen, ik was toen overgestoken naar Engeland met mijn zeilbootje.

Freek
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door maartenB »

ben benieuwd naar de fiets!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door m-gineering »

veenofiets schreef: 28 dec 2023, 07.35 En diezelfde Queen Elizabeth die Raleigh tot ridder sloeg, vierde in 2022 haar platina jubileum veel feest activiteiten in UK toen, ik was toen overgestoken naar Engeland met mijn zeilbootje.

Freek
Alles goed jongen?


Sir Walter Raleigh 1552-1618
Hint: Elizabeth II heeft een 2 in haar titel
De Raleigh fabriek is niet meer Raleigh dan het straatnaambordje

;)
/Marten
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Ja het was een mooi tochtje met die palingaak naar Engeland in de zestiende eeuw mooi bezeild windje ook :mrgreen:

Niet dus. Nog aan Elizabeth I gedacht maar ik maakte de relatie met fietsen maw dacht dat hij daarom geridderd was Elizabeth II niet dus!

Freek
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door m-gineering »

veenofiets schreef: 28 dec 2023, 12.41 Ja het was een mooi tochtje met die palingaak naar Engeland in de zestiende eeuw mooi bezeild windje ook :mrgreen:
nog even een stukje de Thames opgevaren richting Chatham neem ik aan ? ;)
/Marten
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Nee, dat niet. Moet andere x maar!

Freek
HogeBiLiefhebber
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2023, 18.44

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door HogeBiLiefhebber »

Er staat een hygienisch Fongers Zadel te koop op Marktplaats. Wat is hier tegenwoordig de prijs voor ?

Advertentie: m2059861616
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Ja ik heb hem ook gezien. Het probleem met zadels en zadeltassen is dat er zelfden een goede te koop komt omdat veel fietsen buiten hebben gestaan, ze zijn daardoor in elk geval op marktplaats altijd flink aan de prijs. Mogelijk zijn ze op onderdelenbeurzen goedkoper te scoren en ik weet niet precies wat ze waard zijn, maar hier geldt wel al snel beter duur dan niet te koop: een goed niet uitgedroogd Fongers zadel is op marktplaats zomaar een paar honderd euro… Ja soms koop je daar een hele Fongers met Fongers zadel voor maar dan is dat zadel zowat altijd een met droogtescheuren.

Freek
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door tdebruin »

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ortfietsen

Een aantal kenners onder jullie heeft 'm vast al gespot. Geen idee wie de verkoper is, maar Vaassen is redelijk centraal gelegen en het is een mooie partij, voor wie van Transportfietsen houdt.
.
.
Screenshot 2024-01-14 at 20-43-45 ≥ Diverse frames oldtimer transportfietsen — Fietsonderdelen — Marktplaats.png
.
.
Plaats reactie