Gespot op Marktplaats!

Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Loopt spaak »

Nou… dat ben ik…😁
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Loopt spaak »

Ik ga een groot gedeelte van mijn transportfiets onderdelen verkopen ( en nog een stapel andere onderdelen). Ik ben door de jaren verzamelen heen verliefd geworden op hoge fietsen. Frame maat 73 cm. En na jaren transporfietsen verzamelen maak ik een lichte draai naar de hogere fietsen. Ookal hou ik natuurlijk mijn sta magneet en mijn aller eerste transportfiets die ik gekocht heb toen ik 16 was.

Als iemand interesse heeft in transportfiets onderdelen dan hoor ik het graag. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.

En, om maar even van de gelegenheid gebruik te maken… als er iemand nog een vooroorlogse fiets van 71/72 cm heeft hou ik mijn zeker aanbevolen..

Bedankt.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Loopt spaak »

71/73 cm….
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Alsjeblieft laat iemand deze redden, de Simplex uit 1906 :o

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... mplex-1906
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door fietser »

Hoezo redden? Hij is toch in goede (verzamelaars)handen? Overigens is de fiets ondanks de bewering van de eigenaar niet van 1906 maar van een paar jaar later: tussen 1908 en 1912, ik hou het dus op ca. 1910.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Er stond bij dat hij naar Indonesië zou gaan mits er geen goed ruilmateriaal werd aangeboden. Lijkt me bij zo'n zeldzaam exemplaar erg zonde als die uit Nederland verdwijnt.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door fietser »

Dat verandert de zaak. Ik had de advertentietekst niet volledig gelezen toen ik de advertentie eerder op de dag zal langskomen. Beetje rare insteek om met export te "dreigen". Zou de fiets binnen NL zo veel minder opbrengen? Misschien ook wel, ik ken de prijzen niet zo goed. Maar in dit geval zou je vind ik verder moeten kijken dan alleen naar de prijs.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door maartenB »

Ik heb even gecheckt bij de eigenaar (een bekende) en er is geen sprake van verkoop.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

fietser schreef: 3 feb 2024, 11.15 Dat verandert de zaak. Ik had de advertentietekst niet volledig gelezen toen ik de advertentie eerder op de dag zal langskomen. Beetje rare insteek om met export te "dreigen". Zou de fiets binnen NL zo veel minder opbrengen? Misschien ook wel, ik ken de prijzen niet zo goed. Maar in dit geval zou je vind ik verder moeten kijken dan alleen naar de prijs.
Ik weet ook niet of het serieus bedoelt was, of alleen maar om mensen uit de kast te lokken. Zo ja, het zou wel zonde zijn als zo'n uniek rijwiel uit Nederland zou verdwijnen. Er zijn maar een handjevol in Nederland gemaakte rijwielen uit die periode over, en dan nog in zo'n originele staat. Als je zo'n uniek stuk erfgoed in beheer hebt, dan ben je meer dan alleen eigenaar. Dan heb je ook een stukje verantwoordelijkheid om die zo goed mogelijk te beheren vind ik.
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Fongers1952 »

Jeroen Zuiderwijk schreef: 3 feb 2024, 14.41
fietser schreef: 3 feb 2024, 11.15 Dat verandert de zaak. Ik had de advertentietekst niet volledig gelezen toen ik de advertentie eerder op de dag zal langskomen. Beetje rare insteek om met export te "dreigen". Zou de fiets binnen NL zo veel minder opbrengen? Misschien ook wel, ik ken de prijzen niet zo goed. Maar in dit geval zou je vind ik verder moeten kijken dan alleen naar de prijs.
Ik weet ook niet of het serieus bedoelt was, of alleen maar om mensen uit de kast te lokken. Zo ja, het zou wel zonde zijn als zo'n uniek rijwiel uit Nederland zou verdwijnen. Er zijn maar een handjevol in Nederland gemaakte rijwielen uit die periode over, en dan nog in zo'n originele staat. Als je zo'n uniek stuk erfgoed in beheer hebt, dan ben je meer dan alleen eigenaar. Dan heb je ook een stukje verantwoordelijkheid om die zo goed mogelijk te beheren vind ik.
Heb zelf vorig jaar meegemaakt bij de verkoop van een schitterende Gazelle 8K dat de koper zich in eerste instantie voordeed als een Nederlandse verzamelaar. Echter toen hij de fiets kwam ophalen bleek het toch weer om export te gaan. En wat doe je dan? Via de mail heb je al ja gezegd …….
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie