Nieuwe collega 😉

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
GazelleZwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2024, 22.51

Nieuwe collega 😉

Bericht door GazelleZwart »

Goedenavond collega fietsliefhebbers!

Mijn naam is Huub en ik ben recent lid geworden van forum en vereniging. Ik beken direct dat ik al enige tijd meelees en met plezier kennis opdoe op dit forum. Ik vind jullie enthousiasme voor de oude rijwielen aanstekelijk en herkenbaar, dus ik sluit me graag aan!

Ik heb op mijn 15e/16e als leerling fietsenmaker een zomer doorgebracht; niet omdat dat mijn toekomst zou worden, maar gewoon omdat ik er plezier en handigheid in had. De fietsenmaker in kwestie handelde voornamelijk in RIH, maar voor de reparatie kwam er natuurlijk vanalles voorbij. Voor mij zelf was mijn eerste serieuze fiets een donkergrijze Gazelle Sport Primeur met 3 Torpedo versnellingen en terugtraprem. Bij een ongeval knikte het frame op twee plekken, waarna er een Gazelle Tour de France kwam met 5 versnellingen en natuurlijk trommelremmen. Een snellere fiets uiteraard, maar ik heb het comfort van een klassiek Gazelle toerframe nooit kunnen vergeten!

Opgevoed met Gazelle dus, zo zou je het kunnen noemen. En ik heb veel respect voor de eenvoud en de logica van de bouw van de oude Gazelles. Een beetje zoals met de Zweedse automobielindustrie van weleer: Volvo is met Saab vergeleken duidelijk minder uniek en spraakmakend, maar wel zo praktisch en prettig in onderhoud en gebruiksgemak!
Mijn ervaring - tegengeluiden zijn welkom 😄

Momenteel ben ik in afwachting van een fatsoenlijke sleutelplek en dan kan ik weer lekker hobbyen.
Er staat nog het een en ander klaar voor onderhoud en herstel.
Aangezien ik in Groningen woon en werk zou ik het leuk vinden om de toekomst nog eens een Veeno en een Gruno te bezitten.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de periode waarin fietsen nou eenmaal zwart waren. Want zoals een bevriend architect zou zeggen: je moet mensen niet belasten met irrelevante keuzevrijheid 😂

Groeten en ik wens iedereen veel fietsplezier toe!
Eerst was er niets ——— toen kwam de 🚲
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door non-fixie »

Collega? Dat klinkt als werk! :o

Welkom, Huub! :D
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door Loopt spaak »

Welkom bij onze mooie club.

Veel fiets plezier gewenst.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door maartenB »

Welkom!
Ik heb je nu ook op het forum geactiveerd als lid: je naam is nu rood gedrukt én je kunt privé berichten versturen.
groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
GazelleZwart
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2024, 22.51

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door GazelleZwart »

maartenB schreef: 3 feb 2024, 10.15 Welkom!
Ik heb je nu ook op het forum geactiveerd als lid
Bedankt Maarten!
Eerst was er niets ——— toen kwam de 🚲
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door Jorisoudefiets »

Leuk verhaal heb je geschreven. Je bent meer dan welkom Huub.
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Nieuwe collega 😉

Bericht door Fongers1952 »

Welkom, ik ben ook begonnen als een Gazelle Zwart, momenteel een Nr 8 uit 1942, een Nr 1 uit 1950 en een Sport Luxe uit 1959. Sindsdien echter ook twee grijsgroene Gazelles uit de jaren 50 en een anthraciet grijze uit 1962.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie