JOCO Ronde van Europa

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Plaats reactie
remurk
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21.42

JOCO Ronde van Europa

Bericht door remurk »

Dit was een 60 jaar oud roestig JOCO RvE frame (Reynolds). Nu (weer) een snelle lichtgewicht supersportfiets :)
Bijlagen
PXL_20240209_123906791 - kopie.jpg
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door theodorus »

Hij prachtig geworden zo met die blauwe accenten ,
echt een mooie combinatie
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door marco verbaant »

om niet te zeggen.... Chique.... :D
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door Durabo88 »

Ik ben ook zeer te spreken over de kleurcombinatie. Dit soort fietsen waarvan alleen een roestig of overgekliederd frame van over is, bieden voor de opknap veel ruimte voor artistieke vrijheid. Dat wil zeggen bijvoorbeeld een andere kleur kiezen die beter bij je smaak past, maar ook bij het uitkiezen van de onderdelen om je fiets op te bouwen. Het is een maatframe en geen confectiefiets, dus alles wat er niet meer op zat is gissen wat het zou kunnen zijn geweest. Mooie projecten!

Ik heb nog een Ronde van Europa fiets in delen liggen. Het frame is lelijk overgekliederd, maar de chrome vorkuiteinden en balhoofdlugs zijn hierbij ontzien en zien er nog goed uit, gelukkig! Als ik zover ben dan post ik ook weer eens een artikel over mijn project.
Sportief fietsend!
Gronam2
Berichten: 136
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door Gronam2 »

Schitterende fiets Rutger. Erg fraai gerestaureerd. Deze fiets inspireert mij verder te gaan met twee Joco-restauraties, waarvan er een aardig op weg is redelijk origineel te worden. De andere krijgt in ieder geval een spuitbeurt in een kleur naar eigen smaak.
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door Durabo88 »

Bij Joco tref je vaak moeilijke biezenpatronen aan. Schuine dwarsstrepen met in de hoeken een puntje of sterretje. Ik ga het dit keer proberen te zetten. Ik drink al een tijdje geen alcohol meer, dus zou ik een vaste hand moeten hebben. Ook moet er met een speciaal penseel een biesje rond de lug-randen worden gezet.

Joco's hebben ook nog wel eens transfers van een gestileerde witte pijl. Is daar nog aan te komen? Anders laat ik dat weg.
Sportief fietsend!
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: JOCO Ronde van Europa

Bericht door veenofiets »

Mooie fiets geworden zeg!

Frederik
Plaats reactie