bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Woldman
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Woldman »

Dankzij 2 leden van onze vereniging heb ik twee donorfietsen kunnen overnemen. Daarnaast nog een wrak opgehaald, voor de kettingkast, het stuur, de remstangen en de verlichting. Hiermee kon ik het kale frame dat ik in Dieren opgehaald hebt weer opbouwen.
Zie hier het resultaat, Locomotief Super de luxe 1950 (frame en spatborden) en deels 1952 (de rest).

vriendelijke groet,
Jan
IMG_1194.jpeg
IMG_1193.jpeg
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 655
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door jrietveld »

Mooie fiets, Jan. Alleen: hoort het gezondheidszadel er wel op?

groet, Jos
Woldman
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Woldman »

Nee.
Maar ik had even niets anders dan zware transportfietszadels :(
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Maarten Waarlé »

Erg leuke fietsen , die Locomotief super de luxe.
Ik zit met de fiets van m`n vriendin (super de luxe uit 54) steeds te klooien met de banden op die Franse rigida velgen.
Ze lijken steeds te klein en er zit dan ergens in de omtrek een kuil in de band.
Heb jij dat niet gehad met jouw Locomotief?
Beau-Velo
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Beau-Velo »

Hele mooie fiets Jan.
Afgelopen week een gratis project opgehaald in de buurt.
Deze heeft een restauratie nodig. Maar dit is inspiratie. Het is er ook een met trommel/stangenremmen en stalen kettingkast.

@Maarten wat heb je voor banden gebruikt? Schwalbe Delta cruiser 37-590 passen strak om de Rigida velgen waarschijnlijk omdat ze ook vrij smal zijn. Wat ook mooi rank uitkomt op de smalle Rigida velgen.

Groeten Martijn
Woldman
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Woldman »

@Maarten.
Ik heb ETRTO 37-590 van Kendo gebruikt. Hebben geen reflexie. Te bestellen bij Santafixie.nl. Ze kosten weinig, €12,95. Kwaliteit onbekend. Chinees fabrikaat, Italiaanse importeur en verzonden uit een magazijn in Spanje. Ze hebben dus al heel kilometers achter de rug :?
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik zal er nog eens naar kijken. M`n vriendin gebruikt de fiets dagelijks dus goede banden met reflectie hebben de voorkeur.
misschien heb ik een te breed velglint gebruikt waardoor de banden niet lekker passen.
bedankt voor de antwoorden Jan en Martijn.
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door theodorus »

Een beetje banden vet tussen de velg en de band op de plek waar de band te diep ligt
tijdelijk 7 bar er in wil vaak wel helpen , dan moet de band natuurlijk niet verdroogd zijn
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: bouwjaar en details Locomotief Super de Luxe

Bericht door Durabo88 »

Je zou ook nog kunnen overwegen om tweekleur banden te nemen, dan wel gumwall of met witte wangen. Hier gebruik ik Michelin World Tour banden voor, die volgens Michelin gemaakt worden in de maten 622, 590 en 584. Wel iets smaller dan 37, want ze zijn 35 mm hoog. Weliswaar geen dikke antilekband, maar wel van een gerenommeerd merk. Ze zijn er zonder storende reflectie en merkstickers.
Sportief fietsend!
Plaats reactie