Voor de liefhebbers van dit merk: na ca. 9 jaar is mijn website vernieuwd (met dank aan Ivo de Kogel). Vormgeving en overzichtelijkheid zijn verbeterd. De nieuwe zoekfunctie draagt hopelijk ook bij aan het gebruiksgemak. Later dit jaar volgt een inhoudelijke update.
www.fongers.net
groet, Jos
vernieuwde Fongers website
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
Re: vernieuwde Fongers website
Hallo Jos,
Mooie website en duidelijk,zoeken naar de juiste onderdelen wordt zo makkelijk gemaakt,voor als je moet restaureren van een Fongers,
Groetjes Hans
Mooie website en duidelijk,zoeken naar de juiste onderdelen wordt zo makkelijk gemaakt,voor als je moet restaureren van een Fongers,
Groetjes Hans
Re: vernieuwde Fongers website
Ziet er goed uit!
Re: vernieuwde Fongers website
Ziet er zeker mooi uit, grote klasse.
Re: vernieuwde Fongers website
Leuk om te zien dat de Gay light 1959 van Fongers op de site Fongers.net bijna identiek is aan de de Tour d’ Italia van Locomotief. Zie mijn bericht over de Tour d’ Italia 1959 op dit forum.
Ze hielden elkaar wel heel goed in de gaten indertijd..
Groet,
Jan
Ze hielden elkaar wel heel goed in de gaten indertijd..
Groet,
Jan
Re: vernieuwde Fongers website
Hoi Jan,
Nederlandse rijwielfabrikanten houden elkaar sinds jaar en dag goed in de gaten. Fietsen zijn en blijven onderhevig aan trends en modes en waarschijnlijk zal dat altijd zo blijven.
Rond 1958/59 vindt er een flinke moderniseringsslag plaats van de 'sportfietsen' (26 inch wielen, lage sturen, velgremmen, hippe kleuren), ongeveer gelijktijdig met de doorbraak van de brommer (die geduchte concurrentie voor de fiets zou opleveren gedurende vele jaren). Voor Fongers is 1958 het jaar van de grote vernieuwing van het assortiment. Het bedrijf gaat opeens modern doen, terwijl andere merken zoals Locomotief, Magneet en Batavus al langer eigentijdse fietsen maakten. De bonte Gay Light (prachtige naam!) van Fongers zou in de getoonde uitvoering slechts 1 jaar in het assortiment blijven, simpelweg omdat hij nauwelijks verkocht. De Tour d'Italia van Locomotief zou een langer leven beschoren zijn en was m.i. ook een mooiere en betere 'sportfiets' dan het genoemde model van Fongers.
groet, Jos
Nederlandse rijwielfabrikanten houden elkaar sinds jaar en dag goed in de gaten. Fietsen zijn en blijven onderhevig aan trends en modes en waarschijnlijk zal dat altijd zo blijven.
Rond 1958/59 vindt er een flinke moderniseringsslag plaats van de 'sportfietsen' (26 inch wielen, lage sturen, velgremmen, hippe kleuren), ongeveer gelijktijdig met de doorbraak van de brommer (die geduchte concurrentie voor de fiets zou opleveren gedurende vele jaren). Voor Fongers is 1958 het jaar van de grote vernieuwing van het assortiment. Het bedrijf gaat opeens modern doen, terwijl andere merken zoals Locomotief, Magneet en Batavus al langer eigentijdse fietsen maakten. De bonte Gay Light (prachtige naam!) van Fongers zou in de getoonde uitvoering slechts 1 jaar in het assortiment blijven, simpelweg omdat hij nauwelijks verkocht. De Tour d'Italia van Locomotief zou een langer leven beschoren zijn en was m.i. ook een mooiere en betere 'sportfiets' dan het genoemde model van Fongers.
groet, Jos