Gazelle herenfiets, 63,5 cm, met duomatic naaf, (edit:) 1965

Plaats reactie
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Gazelle herenfiets, 63,5 cm, met duomatic naaf, (edit:) 1965

Bericht door fietshobbyist »

Laat me u bij deze mijn Gazelle aanbieden:
Gazelle, bruin, Duomatic, WtC 2023 S.jpg
De voorvork heeft nieuwe kogels en nieuw vet.
De duomatic heb ik zelf niet los gehad maar de vorige eigenaar heeft er een andere in gespaakt - 'type 2', die beter schijnt te zijn.
De lak verkeert in vrij goede staat. Hier en daar is wel wat 'schoensmeereffect' te zien, waar door de lak heen gepoetst is - in Indonesië doen ze er om die reden bewust bruine schoensmeer op!
Fietspomp zelfs nog aanwezig.
Ik heb de fiets nog niet zo lang en heb er zelf erg weinig op gefietst. Ik wil er afstand van doen omdat ik er teveel heb en doe het volgende daarom niet zelf: ik zou er vanwege de duomatic naaf een (Gazelle) trommelrem voorin spaken, zodat de naaf niet steeds schakelt als je remt.
Ik wil de fiets graag verkopen aan één van onze Gazelle liefhebbers.
Edit: Wellicht weten zij ook welk type Gazelle dit is.
Een mooi detail aan deze fiets vind ik de witte balhoofdbuis en de witte pijlen.
Voor een vriendelijke prijs.

Groet,
Werner
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 26 mar 2024, 18.34, 6 keer totaal gewijzigd.
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle herenfiets 63,5 cm met duomatic naaf

Bericht door Fongers1952 »

Ik zal eens rondvragen, gaat het om een Sport Populair? Is het bouwjaar ook bekend?
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle herenfiets, 1965, 63,5 cm, met duomatic naaf

Bericht door Elibert van Dalen »

kan ook een sport A zijn.. staat er niks meer op de zadelbuis? hij zou ergens van begin tot half jaren 60 kunnen zijn. maar dat moet het framenummer uitwijzen. zie balhoofdbuis of zadelbuis. succes
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie