opknapper fiets gezocht

Plaats reactie
teddyprincen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13.39

opknapper fiets gezocht

Bericht door teddyprincen »

hoi!
Mijn ouders hebben een tijd terug een oude peugot fiets gekocht. Nu is het best verouderd, waarschijnlijk moeten er veel dingen aan veranderen om er weer goed op te kunnen fietsen. Ik heb een foto bijgevoegd van de fiets (bij interesse kan ik meer foto's mailen), als iemand misschien kan zien uit welke tijd het komt of iets dergelijk zijn we misschien al een stap verder :). Ben of ken je een liefhebber die deze fiets zou kunnen en willen opknappen? Ik hoor het graag!!!

groetjes Teddy
Bijlagen
IMG_7135g.jpg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: opknapper fiets gezocht

Bericht door m-gineering »

teddyprincen schreef: 20 mar 2024, 13.55 hoi!
Mijn ouders hebben een tijd terug een oude peugot fiets gekocht. Nu is het best verouderd, waarschijnlijk moeten er veel dingen aan veranderen om er weer goed op te kunnen fietsen. Ik heb een foto bijgevoegd van de fiets (bij interesse kan ik meer foto's mailen), als iemand misschien kan zien uit welke tijd het komt of iets dergelijk zijn we misschien al een stap verder :). Ben of ken je een liefhebber die deze fiets zou kunnen en willen opknappen? Ik hoor het graag!!!

groetjes Teddy
standaard 'bikeboom' product dus omstreeks '75. Zadel is niet origineel, de verchroomde velgen helaas wel, want die remmen niet in de regen.

Met nieuwe kabels en ketting en een plat koplampje op het voorspatbord istie weer als nieuw, maar nieuw was ook niet geweldig ;)
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: opknapper fiets gezocht

Bericht door non-fixie »

^ +1.

Neemt niet weg dat het best een charmante fiets is. En hij is redelijk compleet, dus het is vooral werk: demonteren, schoonmaken, invetten, weer in elkaar zetten, poetsen, proefrit maken, foto's op het forum plaatsen en complimenten in ontvangst nemen.

Leuk eerste project, zou ik zeggen. :)

En voor vragen, tips en trucs kun je natuurlijk altijd hier terecht.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: opknapper fiets gezocht

Bericht door marco verbaant »

Model PE25, de damesuitvoering van de PE41. Deze hier lijkt me (gezien de transfers) van de eerste helft 70's inderdaad. Blijft leuk spul, Peugeot. Onverslijtbaar, prima kwaliteit van toen. Vliegroest laat zich altijd snel verwijderen. Rare Fransen wel, 9 mm. crankspietjes in plaats van de gebruikelijke 9,5 mm. En stuurnokken van 22,0 mm. i.p.v. 22,2... :D
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: opknapper fiets gezocht

Bericht door Bandenplakker »

Dag Teddy,

Het helpt mogelijk als je een indicatie geeft van je woonomgeving.
Dat hoeft niet je postcode te zijn, je kunt ook volstaan met een regio-aanduiding.

Dirk
teddyprincen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13.39

Re: opknapper fiets gezocht

Bericht door teddyprincen »

Hoi Dirk,

Ik zoek in de omgeving van Nijmegen!

-Teddy
Plaats reactie