Joco Ronde van Europa jaren 60

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Joco Ronde van Europa jaren 60

Bericht door marco verbaant »

Cyclissimo schreef: 24 mar 2024, 21.10 Als je de veertjes uit de snelspanners haalt en je assen niet uit de patten steken past het wel, in mijn ervaring. Maar mooi is anders, of beter: vleugelmoeren ;)
Ja... kom dat bij achterwielen regelmatig tegen, die in dunne patten hebben gezeten met een derailleur met "on-line" derailleurhanger.... ;)
Durabo88
Berichten: 2537
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa jaren 60

Bericht door Durabo88 »

Dat was, lijkt me, ook goedkoper dan bij het derailleurmerk (Huret, Simplex of Campagnolo) horende patten en een afneembaar oog is altijd te vervangen.
Sportief fietsend!
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Joco Ronde van Europa jaren 60

Bericht door m-gineering »

Cyclissimo schreef: 24 mar 2024, 21.10
Durabo88 schreef: 23 mar 2024, 23.52 Vandaag aan de rode RIH gewerkt en daar de voorvorkpatten wel iets uitgevijld. Dit had weinig zin, want de patten zijn te dun voor wielen met snelspanassen. Weer wat geleerd. Volgens mij heb ik nog een wielset met FB naven met vaste as. Die binnenkort maar eens passen.
Als je de veertjes uit de snelspanners haalt en je assen niet uit de patten steken past het wel, in mijn ervaring. Maar mooi is anders, of beter: vleugelmoeren ;)
Die veertrjes zijn alleen belangrijk bij gehaast wielensteken. Anders kun je ze gerust weglaten
/Marten
Plaats reactie