Gespot op Marktplaats!

Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Loopt spaak »

Zo te hoeren is een een ratjetoe fiets..
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Loopt spaak »

Hoeren.😮

Horen..
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 667
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door non-fixie »

Loopt spaak schreef: 20 apr 2024, 18.09 Hoeren.😮
Ook die vallen onder het begrip Oude Fiets, toch? Daarop moest je Het immers leren, volgens mijn opa. En die had het niet over rijwielen. Dacht ik.
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 663
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door jrietveld »

Deze cardanfiets is zeker niet van Fongers, gelet op de plek van het framenummer. Fongers had rond 1900 een dergelijke fiets in de prijscourant, maar schreef erbij dat ze geen voorstander van deze vorm van aandrijving waren. Er zijn geen overgebleven exemplaren van bekend.
De fiets lijkt me een ratjetoe. Oogjes voor jasbeschermernetjes op een herenfiets...

Jos
Beau-Velo
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Beau-Velo »

Liefhebbers mijn werkplaats raakt verstopt met overgebleven wielen en velgen. Oude en nieuwe.
Iets voor je gading? Op marktplaats bij fietsonderdelen. Opereer onder de zelfde naam op MP.
IJzerbak kan altijd nog.
veenofiets
Berichten: 356
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Zag zojuist een naar mijn idee vrij luxe jaren 50 Raleigh 26” dames fiettsje. Stuurslot, en ik meen ook een “battery backup” te zien voor de verlichting, kortom lijkt me voor de Raleigh verzamelaars smullen https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -1953-26in

Freek
Bandenplakker
Berichten: 516
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Bandenplakker »

Deze fiets heeft bijna zeker weten een Dynohub-achternaaf.
Raleigh zelf noemt de "battery backup' Dyno-Luxe Dry Battery Unit, die daarmee gecombineerd werd.
Ik vrees dat -als er nog iets in zit- het niet meer perfect werkt ... Niettemin een zeldzaamheid dat het er nog op zit!

Dirk
veenofiets
Berichten: 356
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Gaaf.

Freek
Woldman
Berichten: 188
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Woldman »

Leuk item maar hij staat nog steeds te koop geloof ik.
In augustus heb ik een soortgelijke fiets maar dan een Rudge Whitworth (met voor een trommelrem) hier in gebracht. Zie het item “Rudge Whitworth dames 1953 met 3-speed 6v Dynohub”.
Heb ik op MP gezet voor een buurvrouw van 96 die hem in 1953 nieuw gekocht had. Was nog helemaal in de originele 1953 staat.
Kon de fiets aan de straatstenen niet kwijt. Maanden later toch nog voor €90,= verkocht aan een hippe Amsterdamse met nostalgische gevoelens.

Vriendelijke groet,
Jan
veenofiets
Berichten: 356
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door veenofiets »

Woldman,

Klopt ook, ff niet aan gedacht maar als het een heren model geweest was en dan liefst een hogere was ie al weg geweest. Is inderdaad eerder besproken hier, dat moeilijk verkoopbaar zijn is het lot van vooral oude (kleine) damesfietsen.

Freek
Plaats reactie