M Kint / Jan Leysen fiets

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Beau-Velo
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: M Kint / Jan Leysen fiets

Bericht door Beau-Velo »

non-fixie schreef: 22 apr 2024, 10.53 M. Kint is niet zomaar een plakmerk. De oud-wereldkampioen begon zijn fietsenzaak in 1950, en die bestaat nog steeds. En er staat nog steeds (of weer) een M. Kint in de werkplaats.

Aan de website te zien vindt hij het vast niet erg om wat van de geschiedenis te vertellen. Ik zou er een keer met de fiets langsgaan. Wordt zeker en vast op prijs gesteld.

http://www.marcelkint.be/

.
Inderdaad een kleinzoon na een rondje website. maar ben bang dat de frames van daar waar ze nauw kijken vandaan komen?
De wielen komen uit Portugal.
Het kindermodelletje heeft nog een old stock crankspieen crankstel.
En je kunt er zelfs een vloerkleed van gerecycleerde binnenbanden kopen!
Ik denk dat vroeger ook de standaard fietsjes elders gebouwd werden en vast bij KINT opgebouwd werden.
Maar als dat allemaal in het werkplaatsje naast zijn huis gebeuren moest was het toch proppen. Het bordje verteld wel Veloos in ‘t’ groot!
Dus Liselot je kunt je fiets nog een keer tegen de originele gevel aan zetten in Kortrijk. En die fietssalon bezoeken.
Daar zou je wel een hele mooie foto van je fiets kunnen maken in een decor uit de ongeveer tijd van je fietsje.
Beau-Velo
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: M Kint / Jan Leysen fiets

Bericht door Beau-Velo »

Foto woonhuis/werkplaats Marcel Kint Proosdijstraat 21 Kortrijk.
Zoom in op dat bordje als dat nog lukt na verkleinen anders Marcel kint googelen.
Veloos in ‘t groot! Mooie taal dat Vlaams!
Bijlagen
IMG_2035-compressed.png
Beau-Velo
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: M Kint / Jan Leysen fiets

Bericht door Beau-Velo »

Best leuke dingen te vinden over Kint.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130910_00734657
Beau-Velo
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: M Kint / Jan Leysen fiets

Bericht door Beau-Velo »

Liselot
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 apr 2024, 19.40

Re: M Kint / Jan Leysen fiets

Bericht door Liselot »

Dank allen voor de leuke reacties! En het meedenken!

Ik heb antwoord gekregen op het berichtje wat ik naar Marniek had gestuurd! Heel enthousiast berichtje teruggehad, ze zijn op dit moment aan het verbouwen maar komt erop terug wat hij allemaal voor documentatie kan terugvinden!
Plaats reactie