voorstellen, Lars

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Lars v/d Band
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2024, 17.17
Locatie: Rockanje

voorstellen, Lars

Bericht door Lars v/d Band »

Nu al een aantal dagen lid van de vereniging dus zal ik mij maar even voorstellen.
Ik ben Lars en woon in Rockanje. Ik ben van bouwjaar 2003 en daarmee waarschijnlijk een van de jongste hier ;) .

Het sleutelen heb ik altijd al leuk gevonden en in 2018 ben ik op zaterdagen in de werkplaats van een fietsenmaker in Heenvliet gaan werken.
In 2020 ben ik over gegaan naar de fietsenmaker in Oostvoorne waar ik toen ook woonde. In 2022 heeft hij besloten te stoppen en was ik mijn baantje kwijt. In plaats van ergens anders naartoe te gaan ben ik een beetje voor mijzelf doorgegaan met het repareren van fietsen voor familie en buren.

Even terug heb na een tijdje zoeken een oude (race)fiets gekocht. een Batavus Hennes Junkermann van 1969 of 1970, het precieze bouwjaar heb ik nog niet kunnen achterhalen. Deze heb ik opgeknapt en een beetje naar mijn hand gezet.

Naast mijn (klassieke) fiets hobby heb ik ook nog een klassieke auto waar ik zelf aan sleutel. Een Volvo Amazon (P130).
Laatst gewijzigd door Lars v/d Band op 28 apr 2024, 12.14, 1 keer totaal gewijzigd.
Batavus Hennes Junkermann 1971
Lars v/d Band
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2024, 17.17
Locatie: Rockanje

Re: voorstellen, Lars

Bericht door Lars v/d Band »

Inderdaad zo een is het.
Het is mij gelukt om een foto te comprimeren en bij te voegen.
Bijlagen
20240210_165543(2)-min.jpg
Batavus Hennes Junkermann 1971
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 654
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: voorstellen, Lars

Bericht door marco verbaant »

Welkom nog, en veel plezier met je Hennes Junkerman Batavus. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 665
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: voorstellen, Lars

Bericht door jrietveld »

Hallo Lars,

Welkom op het forum en als lid van De Oude Fiets! Jonge leden zijn zeer welkom. Leuk dat je ook met Volvo bezig bent, ook mijn favoriete automerk!

groet,
Jos Rietveld, vz. DOF
Durabo88
Berichten: 2573
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: voorstellen, Lars

Bericht door Durabo88 »

Welkom, Lars!

Wat een prachtige fiets! Volgens mij heeft hier nog een klein kettingschermpje op gezeten of ik moet mij vergissen.
Sportief fietsend!
Lars v/d Band
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2024, 17.17
Locatie: Rockanje

Re: voorstellen, Lars

Bericht door Lars v/d Band »

In de catalogus die ik op de site heb gevonden heeft de 5 versnelling versie inderdaad een ketting scherm.
Mocht iemand weten waar ik een originelen of vergelijkbare kan krijgen hoor ik het graag!
Achter mis ik ook de vleugelmoeren, zijn deze ergens te krijgen?
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-04-28 1105182.png
Batavus Hennes Junkermann 1971
Bandenplakker
Berichten: 519
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: voorstellen, Lars

Bericht door Bandenplakker »

Dag Lars,

Welkom op het forum! Er is enorm veel kennis en hulpvaardigheid hier, zoals ik zelf heb ervaren.

Zei je vleugelmoeren?

[bijlage]

Dirk
Bijlagen
Vleugelmoeren_IMG_20220416_153303_low.jpg
Vleugelmoeren_IMG_20220416_153303_low.jpg (11.48 KiB) 158 keer bekeken
Roy929
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 sep 2023, 20.26

Re: voorstellen, Lars

Bericht door Roy929 »

Lars v/d Band schreef: 27 apr 2024, 17.05 Nu al een aantal dagen lid van de vereniging dus zal ik mij maar even voorstellen.
Ik ben Lars en woon in Rockanje. Ik ben van bouwjaar 2003 en daarmee waarschijnlijk een van de jongste hier ;) .

Het sleutelen heb ik altijd al leuk gevonden en in 2018 ben ik op zaterdagen in de werkplaats van een fietsenmaker in Heenvliet gaan werken.
In 2020 ben ik over gegaan naar de fietsenmaker in Oostvoorne waar ik toen ook woonde. In 2022 heeft hij besloten te stoppen en was ik mijn baantje kwijt. In plaats van ergens anders naartoe te gaan ben ik een beetje voor mijzelf doorgegaan met het repareren van fietsen voor familie en buren.

Even terug heb na een tijdje zoeken een oude (race)fiets gekocht. een Batavus Hennes Junkermann van 1969 of 1970, het precieze bouwjaar heb ik nog niet kunnen achterhalen. Deze heb ik opgeknapt en een beetje naar mijn hand gezet.

Naast mijn (klassieke) fiets hobby heb ik ook nog een klassieke auto waar ik zelf aan sleutel. Een Volvo Amazon (P130).
Hallo Lars,

"jonge" liefhebbers van oude fietsen zijn zeldzaam, maar ze zijn er zeker. Ik ben zelf nog van een bouwjaar jonger.

Een mooie Batavus, vooral de kleur vind ik erg gaaf. De gekleurde banden maken het helemaal af.

Ook leuk dat je ook nog een oude Volvo er bij hebt! Naast oude fietsen blijft mijn grootste hobby toch echt oude auto's
20230926_143613 (2) (1).jpg
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: voorstellen, Lars

Bericht door non-fixie »

Welkom, Lars!

Leuk, zo'n semi-racer (of 'Halbrenner' in Junkermann-taal). Ik ben wel een fan van het genre. Misschien moeten we er maar eens een apart topic aan wijden ...
Plaats reactie