Singer, overgangsmodel van rond 1898

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.
BUTTON_POST_REPLY
9Bicy6clet!!3
BerichtenCOLON 468
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2014, 22.13

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Begint weer een mooie SINGER beauty te worden waar je trots op kan zijn,

Groetjes Hans
Maarten Waarlé
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 5 Jun 2012, 21.49

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door Maarten Waarlé »

Dank je Hans.
Ik denk ook dat het goed gaat komen.
Alleen de foto`s op een zichtbaar ,dus groter formaat krijgen wil niet lukken.
Andere keren kan je ze groter klikken maar vandaag lukt dat niet.
Weet iemand hoe dat zit?
9Bicy6clet!!3
BerichtenCOLON 468
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2014, 22.13

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Als je de foto tussen je vingers groter maakt ,lukt het wel dat je een groter formaat krijgt,

Groetjes Hans
Maarten Waarlé
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 5 Jun 2012, 21.49

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Hans,
Dat is dan op je Smartphone of i pad ?
Ik zit op m`n laptop ,dan werkt dat niet.
Groeten,
Maarten
9Bicy6clet!!3
BerichtenCOLON 468
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2014, 22.13

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Ik zit op mijn I pad ,zal wel iets met instelling zijn,

Groetjes Hans
Maarten Waarlé
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 5 Jun 2012, 21.49

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, ik zal de vraag eens aan Maarten B stellen.
Hij is er de laatste tijd mee bezig geweest.
Gebruikers-avatar
maartenB
BerichtenCOLON 3900
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2012, 19.39

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door maartenB »

Klasse restauratie Maarten, van het maken van die crank ben ik bijvoorbeeld zeer onder de indruk.

Even over foto's groter bekijken: ik heb dat ook, dat het soms wel, en soms niet uitvergroot als je erop klikt. Wat wel altijd lijkt te werken, is dat je de rechtermuisknop gebruikt en dan de optie "openen in nieuw tabblad (of venster)' gebruikt. Dan opent er een nieuw scherm. Lukt dat wel bij jouw laptop?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 5 Jun 2012, 21.49

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Maarten , Inderdaad, dat met de rechter muisknop werkt!
Dat is top. Wat me op is gevallen is dat de direct vergrootbare foto`s geen tekst onder het plaatje hebben en de niet vergrootbare
het fotonummer en eventueel tekst in grijs er onder hebben staan.
Ze lijken daarmee op een andere manier te zijn toegevoegd.

Over de crank. Solderen met zilver is zeer de moeite waard. Het is relatief sterk , zeker in relatie tot lassen.
Ik had dat wel eens ,iets lassen en dan bij de afwerking/glad slijpen bijna niets meer overhouden van de las. beetje bijbuigen en krak!

Ik schreef dat de crank zo ongeveer z`n sterkte heeft behouden maar dat is niet helemaal zo. Het schroefdraadoog heeft nu een doorslijping met een klein boutje bij elkaar gehouden. Ik denk dat het best fout kan gaan bij het nemen van een dijkje of flinke tegenwind.
Niet echt meer een fiets om mee te ''stampen'' maar het mag na 125 jaar ook wel wat rustiger aan.
Het stuur trek je waarschijnlijk ook doormidden bij flink fietsen.

Groeten,
Maarten
Gebruikers-avatar
jrietveld
BerichtenCOLON 705
GeregistreerdCOLON 1 Aug 2012, 12.08

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door jrietveld »

Prachtige vroege klassieke fiets en fijn restauratiewerk.
Vraag: wat ga je met de lak doen? Het contrast tussen de nieuwe vernikkelde delen en de verweerde lak is nu wel groot.

groet, Jos
Maarten Waarlé
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 5 Jun 2012, 21.49

Re: Singer, overgangsmodel van rond 1898

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, mooi vroeg ding Jos.
Ze zijn lastig te vinden merk ik, die tussenperiode dat het al bijna een 20e eeuwse fiets is geworden in de ontwikkeling van vorm en techniek.

De lak is inderdaad een stuk verweerder dan het nikkel. Wat ik waarschijnlijk ga doen is de roestige delen donkerder maken met iets van kachelpoets
of indring verf voor leer. Idee is dat de verwering wel blijft bestaan maar het geheel wat egaler wordt.
Dus zeker niet alles er af schuren en overspuiten. Dat zou zonde zijn bij deze fiets.
BUTTON_POST_REPLY