Verchroomde velg goed krijgen

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Verchroomde velg goed krijgen

Bericht door asterduc »

hjwspan schreef:Mocht het niet mooi zijn dan schuur ik het hoogste gedeelte van de velg op en lak ik het zwart. Ik ben gewoon nogal een perfectionist denk ik
dat is natuurlijk ook fraai en zou ikzelf ook sterk overwegen als er zichtbare roest is. Als je echt perfectionist bent kun je best een mal gebruiken om de tape te kleven, anders krijg je die lijn nooit recht. Heb het vorig jaar ook toegepast en ja, ook hier zit een perfectionist. Hierbij de link naar enkele fotos en een video van hoe ik het heb aangepakt. Dat zegt meer dan duizend woorden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/t ... directlink
middenband.JPG
middenband.JPG (88.48 KiB) 2179 keer bekeken
Bricoleur schreef:Tanik kende ik nog niet. Heb nog wel Bilt Hamber liggen, zou het ook goed moeten doen maar moet ik nog proberen. Daarnaast zijn Hollanders inderdaad gewoon zuinig ;)
Tanik+ is het produkt dat ik bedoel. Een chemische roestomvormer. Daar werk ik persoonlijk zeer graag mee.
tanik-assortiment.jpg
tanik-assortiment.jpg (4.44 KiB) 2179 keer bekeken
Bilt Hamber heb ik net opgezocht en dat lijkt me een vergelijkbaar produkt.
Die Gel versie vind ik minder. Dat heeft Facom en Loctite ook, maar werkt niet prettig en je verbruikt veel produkt in vergelijking tot de dunne vloeistof variant (zoals tanik+)
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Verchroomde velg goed krijgen

Bericht door HJvMontfort »

Heb het nu gewoon zo goed gemaakt als ik kon met de middelen die ik had, vond het wel leuk als er enige imperfectie op de velgen zit, wellicht doe ik het nog een keer over als ik me er aan ga ergeren. Dat gebeurt me nog al eens.

Na en aantal avonden roestverwijderen en poetsen vind ik ze er wel mooi uit zien

Afbeelding

Heel erg bedankt voor alle hulp!
p.s. Asterduc; Te gek die velgen!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie