Clément grand bi

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.
theodorus

Re: Clément grand bi

Bericht door theodorus »

Informeer eens bij de kuif , die heeft ook zo een model fiets , als ik me kan herinneren weet hij het merk niet maar het zadel heeft het zelfde veer systeem
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Maarten,
Ja, leuk hè die Renard. Hopelijk ontstaat er op een gegeven moment wat beeld over hoe die fiets er uit heeft gezien. Ik denk dat ze erg zeldzaam zijn, maar in feite is het weer zo`n eigenzinnig antwoord op spaak problematiek waar Myer natuurlijk de mooiste oplossing voor bedacht had. Die afschroefbare kappen met moeren aan de binnenkant.
Ik heb wat dat betreft wel twijfels over de Meyer met verende zadel die je laat zien. Ongetwijfeld een Meyer hoor, maar ik zou denken door Clément geleverd. En dat mogelijk in de latere jaren van Meyer. De specifieke kenmerken van Meyer zitten er niet meer in en de cranks zijn helemaal het zelfde als Clément. En geen kappen met moertjes voor de spaken. En een bijna identiek aan Clément logo op de zadelstang.

De Clement in de catalogus die geen rem heeft is een eenvoudig model met plain bearings. Waar mijn nieuwe aanwinst kogellagers heeft.
Blijkbaar zijn er diverse modellen van dit concept gemaakt. In mijn stuur zit een gaatje ter hoogte van het remdraaipunt. Vermoedelijk heeft er een rem opgezeten.

Bart, leuk wat van je te vernemen. Ik houd het in de gaten met die veren. Heb op m`n werk met de rolstoelen ook diverse spiraal veren die om schokbrekers heen zitten. Ik heb er al een getest met een hefboompje vergelijkbaar met de Clément.

Inderdaad Theo, Die fiets van Simon was wat ouder met massieve backbone . Was die niet blauw geverfd, die fiets?
Ik herinner me zijn geploeter bij een tocht. het ding reed niet zo goed. Sterke vent, dat wel. Ik zag ook bij Sterba (gallery) dat er in Frankrijk al vroeg fietsen met dergelijke veren zijn gemaakt.
In mijn geval is het afmeting (breedte vooral) en sterkte wat telt voor goed veren.
Gaat nog iets worden!

groeten,
Maarten
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

En ,ja inderdaad
De ''The Howe'' hoge bi stond toen ik er was gisteren op het punt om verkocht te worden.
Tot mijn verbazing had de fiets een holle velg. Was geen verkeerd ding. Ook best hoog mogelijk wel 54 inch.
ThomasMCfly

Bericht door ThomasMCfly »

Mooie aankoop!
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Dit is een hele mooie hoge bi ou a grand bi velo,foto op marktplaats liet niet goed zien wat voor mooie fiets het was wel dat het een bijzondere fiets is,

Groetjes Hans
Plaats reactie