Springfield racefiets

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
m-gineering
Berichten: 1508
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46

Re: Springfield racefiets

Bericht door m-gineering »

TonTon schreef: 8 aug 2024, 03.01 Ja ik heb gehoord dat het kitten van tubes erg secuur werk is.
je moet ook weer niet overdrijven: https://www.m-gineering.nl/tubekit.htm
/Marten
TonTon
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Springfield racefiets

Bericht door TonTon »

m-gineering schreef: 8 aug 2024, 07.46
TonTon schreef: 8 aug 2024, 03.01 Ja ik heb gehoord dat het kitten van tubes erg secuur werk is.
je moet ook weer niet overdrijven: https://www.m-gineering.nl/tubekit.htm
Bedankt voor de uitgebreide informatie,daar kan ik zeker wat mee 8-)
TonTon
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Springfield racefiets

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 6 aug 2024, 22.18 In vroeger jaren mochten de jeugdcategorieën niet met versnellingen rijden, en bovendien met een vastgesteld verzet (dat laatste nog steeds als maximum verzet). Tot zelfs de categoriën adspiranten en zelfs de nieuwelingen. Pas bij de amateurs was het tijd voor een "apparaat". Desalniettemin werden door framebouwers de jeugdfietsjes wel altijd er op voorbereid. Niet iedereen reed wedstrijden ook, hè.
Het werken aan die mini's heb ik altijd leuk gevonden, en vaak jeugdrennertjes op gang geholpen. En zo nu en dan een tuubke repareren. :D Deze Springfield hier genoemd heb ik in mijn digtale bestand jeugd racefietsen opgenomen... :D
Bedankt voor de uitgebreide informatie en trouwens een mooi blauw jeugdfietsje
TonTon
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Springfield racefiets

Bericht door TonTon »

non-fixie schreef: 6 aug 2024, 22.28 Mooi ding!

Zelf heb ik de grote-mensenversie, en dat is een heel fijne fiets.

Afbeelding

En je kunt er gewoon mee naar de Retroronde, hoor. ;)

Afbeelding
Prachtige grote-mensenversie en ook een heel mooi kleur. Kleine fietsje is ook heel mooi en zo te zien kaar voor de volgende tour ;)
Plaats reactie