Tour de Femmes: wie? (naast ikzelf)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
TheodK

Re: Tour de Femmes: wie? (naast ikzelf)

Bericht door TheodK »

Maarten Waarlé schreef: 12 aug 2024, 09.01 k kon er niet bij zijn maar vroeg me wel af hoe het ging met de hoge bi in de trein.
Geen weerstand ondervonden?
wij vertrokken met een groep van 5 vanaf station Zwolle. De conductrice kwam speciaal even kijken en was erg aardig en belangstellend. Ook in Leiden een aardige conducteur van wie we ook, omdat er meer fietsen waren, in een gedeelte dat eigenlijk niet voor fietsen was mochten staan.
Op de terug reis ook geen problemen. het was veel drukker met nog meer fietsen. op een deel van het traject waren er wel 9 fietsen op de fietsplek waardoor de in en uitstappende passagiers er maar net langs konden. Een langs lopende conducteur paste duidelijk artikel 5 toe en liep maar door.
Maarten B had een heel andere ervaring . Hij mocht in Tilburg de trein niet in omdat er al drie fietsen stonden. is toen toch maar met de auto gekomen.
Bijlagen
IMG_3588.jpeg
IMG_3588.jpeg (381.26 KiB) 1313 keer bekeken
IMG_3638.jpeg
IMG_3638.jpeg (356.83 KiB) 1313 keer bekeken
IMG_3591.jpeg
IMG_3591.jpeg (418.47 KiB) 1313 keer bekeken
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Misschien een tikje off-topic, maar ik heb van de koers genoten op TV. Als gewezen Hagenaar een mooi en herkenbaar rondje door de stad en wijken gezien. Ook het Westland (toen een van mijn trainingsrondjes) was een prachtig gezicht. Ik was verrast door de grote hoeveelheden bezoekers. Er schenen er 250.000 naast de kant te hebben gestaan. Oké, mooi weer en vakantietijd, maar toch... :D
non-fixie

Bericht door non-fixie »

marco verbaant schreef: 12 aug 2024, 20.15 Misschien een tikje off-topic, maar ik heb van de koers genoten op TV.
Ik ook. :)

Mooi dat het verhaal van oud-wereldkampioene Mien van Bree aan bod kwam in het commentaar.

Uit de krant van 1938:

bree.jpg
bree.jpg (157.07 KiB) 1267 keer bekeken
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

non-fixie schreef: 13 aug 2024, 01.15 Mooi dat het verhaal van oud-wereldkampioene Mien van Bree aan bod kwam in het commentaar.
Ik kwam in mijn Haagse tijd regelmatig over het Mien van Bree fietspad in Den Haag, randje Loosduinen. NIet veel verder lag ook de Piet Moeskopsstraat... :D
maartenB

Bericht door maartenB »

Groot artikel over Mien van Bree in Volkskrant paar dagen geleden. Tragische vrouw, miskend, heimelijk lesbisch, aan de drank, ongelukkig. Vroeger was zeker niet alles beter. Ik kan artikel het nog fotograferen voor wie het wil lezen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Mariska Tjoelker heeft een boek geschreven over Mien van Bree. Geen heel vrolijk boek. Wel een must-read voor wie geïnteresseerd is in de uithoeken van de wielergeschiedenis.

https://www.bol.com/nl/nl/f/mien/9200000051581314/

Mien.omslag.20150115.jpg
Mien.omslag.20150115.jpg (215.47 KiB) 872 keer bekeken
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

maartenB schreef: 14 aug 2024, 16.45 Groot artikel over Mien van Bree in Volkskrant paar dagen geleden. Tragische vrouw, miskend, heimelijk lesbisch, aan de drank, ongelukkig. Vroeger was zeker niet alles :? beter. Ik kan artikel het nog fotograferen voor wie het wil lezen.
Stuur mij die foto maar alsjeblieft. Ik wil dat graag lezen.
Honderd en twintig kilometer in drie uur en nog wat is gemiddeld zo’n beetje veertig kilometer per uur! Wat een prestatie! En dan in de krant lezen dat je wel wat beters te doen hebt. Autsj!
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Woldman

Bericht door Woldman »

Dag Charles,

Ik hoop dat het leesbaar is.

Jan Woldman, al bijna 50 jaar Volkskrantlezer.
IMG_0040.jpeg
IMG_0040.jpeg (523.2 KiB) 779 keer bekeken
Woldman

Bericht door Woldman »

Fredkorpel

Bericht door Fredkorpel »

Het is leesbaar, Jan.
Mooie beschrijving van haar leven, met helaas een tragisch einde.
Groeten, Fred
Plaats reactie