Bagagedrager met geïntegreerde standaard Simplex beginjaren 50
Bagagedrager met geïntegreerde standaard Simplex beginjaren 50
Ben op zoek naar een complete drager voor een Simplex damesfiets, bouwjaar rond 1952-1954. Aan de drager is een standaard gemonteerd d.m.v. klinknagels. Op de bestaande drager (zie foto) is deze afgebroken. Simplex kenmerkt zich door de, aan de onderzijde, gebogen steunbuizen. Ik zou deze fiets weer graag in haar originele staat terug willen brengen.
- Bijlagen
-
- Bagagedrager
- IMG_7894.JPEG (328.67 KiB) 1393 keer bekeken
-
- Detail steunbuis
- IMG_7895.JPEG (296.23 KiB) 1393 keer bekeken
-
- Simplex damesfiets
- IMG_7896.JPEG (429.61 KiB) 1393 keer bekeken
-
Re: Bagagedrager met geïntegreerde standaard Simplex beginjaren 50
Mooi ding. Zo te zien een luxe cycloide...
Gezien het framenummer zal hij van 1956 zijn.
Ik ga even kijken bij mijn bagagedragers, maar ik geloof dat ik deze nu juist op de beurs verkocht heb...
Gezien het framenummer zal hij van 1956 zijn.
Ik ga even kijken bij mijn bagagedragers, maar ik geloof dat ik deze nu juist op de beurs verkocht heb...
- fietshobbyist
Ben erg benieuwd of er nog een complete drager is. De fiets is verder inmiddels redelijk compleet. Ben nog op zoek naar een originele kettingkast en een paar jasbeschermers. Zouden die nog te vinden zijn?
- Bijlagen
-
- IMG_7920.JPEG (470.85 KiB) 933 keer bekeken
De aangesoldeerde bevestiging voor de remplaat achter ken ik echter juist weer van Juncker en niet zo zeer van Simplex, maar misschien vergis ik me.
Sportief fietsend!
-
Dag Gerrit,
Ik heb nog een paar zwarte jasbeschermers over, al denk ik niet dat die heel oud zijn. Je mag ze gratis ophalen, Utrecht 3511MP.
Wat zijn de kenmerken van de originele jasbeschermers?
Dirk
Ik heb nog een paar zwarte jasbeschermers over, al denk ik niet dat die heel oud zijn. Je mag ze gratis ophalen, Utrecht 3511MP.
Wat zijn de kenmerken van de originele jasbeschermers?
Dirk
- Bijlagen
-
- 40-635 jasbeschermers zwart_20240813_144005_D.jpg (19.23 KiB) 924 keer bekeken
Vriendelijk dank voor het aanbod van de jas beschermers. Ik vermoed dat er jasbeschermers op hebben gezeten die met doek aan elkaar verbonden waren. Op het achterspatbord is nog een aftekening te zien aan de achterzijde en voor onder het zadel waar het doek waarschijnlijk "eindigde". De lak heeft een andere structuur.
Ik heb ook een Juncker staan, maar deze aangesoldeerde lus is anders, ook de kabelgeleiding gaat via de kettingkast en niet via de buis naar de bevestiging van de remplaat.
Zie de afbeeldingen
- Bijlagen
-
- Juncker
- IMG_7923.JPEG (241.34 KiB) 906 keer bekeken
-
- Simplex
- IMG_7924.JPEG (183.94 KiB) 906 keer bekeken
De namen staan precies verkeerd! Juncker moet Simplex zijn en andersom. Excuus!