Moeren vooras Simplex Cycloide 1959
Moeren vooras Simplex Cycloide 1959
Dit is de voornaaf van een Simplex Cycloide van 1959. Ik heb de originele moer van roest ontdaan en opnieuw vernikkeld. Het resultaat blijft een aangetaste moer, Als het niet anders kan dan gebruik ik hem zo maar ik heb liever nieuwe moeren. De as meet 8mm en de draad heeft een spoed van 1mm. Het is echter niet metrisch want M8x1 past niet. Wie weet welke draad er voor de as gebruikt is en of daar nog nieuwe moeren voor te krijgen zijn?

- Bijlagen
-
- Vooras Simplex.jpg (165.6 KiB) 1166 keer bekeken
-
Re: Moeren vooras Simplex Cycloide 1959
De oude toverspreuk:
Meten is weten Trefzeker
Meten is weten Trefzeker
Dat is dus het punt. Ik meet een buitendiameter van 8mm en een spoed van 1mm maar het is geen metrische draad. Dus meten is nog steeds geen weten.
-
Als het 8x 1 is moet je de as vrolijk in een vierkante trapas kunnen schroeven, en omgekeerd de crankbouten in de moer
/Marten
-
Meten is weten
Een keer geleerd altijd toepasbaar.
Op een stukje onbeschadigd schoon stukje schroefdraad exact op de tiende mm meten.
Dan de draadkam erop zetten. alles moet exact in elkaar passen.
Dat is dan de juiste schroef, welke schroefdraad dan ook.
Duursma heeft een schroefdraadtabel op het internet staan (en vele anderen firma's) die je gemakkelijk kunt aflezen.
Succes
Een keer geleerd altijd toepasbaar.
Op een stukje onbeschadigd schoon stukje schroefdraad exact op de tiende mm meten.
Dan de draadkam erop zetten. alles moet exact in elkaar passen.
Dat is dan de juiste schroef, welke schroefdraad dan ook.
Duursma heeft een schroefdraadtabel op het internet staan (en vele anderen firma's) die je gemakkelijk kunt aflezen.
Succes
Voor wie het interesseert http://pcb.shopfactory.com/contents/nl/d150.html interessante pagina over schroefdraad.