Een prachtige ketting voor een transportfiets.
Mooie stempels in de buitenste schalmen met ‘Made in England’ en ‘Elite’.
Het is grappig dat er indertijd voor is gekozen om de verpakking van blik te maken.
Ik heb er nog niet mee gefietst en ben nieuwsgierig naar de kwaliteit.
Ketting voor een transportfiets. The Renold And Coventry Chain Company Limited.
Ketting voor een transportfiets. The Renold And Coventry Chain Company Limited.
- Bijlagen
-
- 7220b69b-ab8e-4441-aaa1-e4339d9d7345.jpeg (723.17 KiB) 922 keer bekeken
-
- fcf83a04-2708-4b21-9df6-fa991bf49d2c.jpeg (814.7 KiB) 922 keer bekeken
-
- 23e0948e-9db3-4788-9a1f-f7c86210a73a.jpeg (648.41 KiB) 922 keer bekeken
-
- 7b47cbcc-a199-4c85-b241-77d61f1b2d85.jpeg (418.71 KiB) 922 keer bekeken
-
- 80397494-77e4-4bc9-8cbf-0ace6ff21c51.jpeg (424.46 KiB) 922 keer bekeken
-
- 41400844-0179-45f3-b1d8-005254abcf92.jpeg (450.97 KiB) 922 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
Re: Ketting voor een transportfiets. The Renold And Coventry Chain Company Limited.
Hoezo grappig?
In die tijd konden ze kiezen tussen papier, karton, blik of hout. (Alles zat in blik: schroefjes, chocolaatjes, koekjes, pillen en zalfjes, rookwaar, en blisters en plastic verpakkingen waren nog ver weg) En de blikverpakking is duurzaam, dus niet raar dat je die nu tegenkomt
/Marten
Re: Ketting voor een transportfiets. The Renold And Coventry Chain Company Limited.
Ik ben enigszins huiverig geworden voor NOS kettingen, sinds een Sedis ketting bij mij op meerdere plekken begon te scheuren. Bij NOS onderdelen kunnen afgekeurde partijen zitten die in magazijn of op de zolder zijn blijven liggen, vergeten en later weer op de markt komen.
Sportief fietsend!
-
Kan, maar in eerste plaats denk ik dan aan waterstofbrosheid, dat kan ontstaan door schoonmaken in zuur milieu, zoals bij spul op citrusbasis etcDurabo88 schreef: ↑30 nov 2024, 22.21 Ik ben enigszins huiverig geworden voor NOS kettingen, sinds een Sedis ketting bij mij op meerdere plekken begon te scheuren. Bij NOS onderdelen kunnen afgekeurde partijen zitten die in magazijn of op de zolder zijn blijven liggen, vergeten en later weer op de markt komen.
/Marten
Volgens mij scheurde het al voordat de ketting vies genoeg was om hem te reinigen. Maar goed om wat over de invloed van zuren te lezen. Hoe zit dat bij oliën en smeermiddelen? Ik kwam laatst de smeerinstructies van een Husqvarna Novo remnaaf tegen:
- Alle lagers alsmede remmantel en hevelconus worden goed voorzien van zuurvrije vaseline
- De vlakke schroefdraad van den drijfkop wordt gedompeld in dunne zuurvrije olie
- Alle lagers alsmede remmantel en hevelconus worden goed voorzien van zuurvrije vaseline
- De vlakke schroefdraad van den drijfkop wordt gedompeld in dunne zuurvrije olie
Sportief fietsend!
- Jeroen Zuiderwijk
Zuurvrij is met name om roesten te voorkomen. Zuur doet namelijk hetzelfde als zout, het versneld het roesten dramatisch. Zuur in vet is dan wel weer nodig voor het leer van zadels om schimmel te voorkomen.
Over NOS kettingen, ik had ooit een defecte NOS Wippermann transport ketting. Daar was iets misgegaan bij het klinken van de pennetjes, waardoor schakels scheef zaten ten opzichte van elkaar.
Over NOS kettingen, ik had ooit een defecte NOS Wippermann transport ketting. Daar was iets misgegaan bij het klinken van de pennetjes, waardoor schakels scheef zaten ten opzichte van elkaar.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Dat zou kunnen. Of er is bij mij iets lang geleden met het harden misgegaan.
Lang geleden heb ik wat onderdelen gekocht van de zolder van een oude fietsenmaker in het Gooi. Een gedeelte bleek later afgekeurde voorraad te zijn. Weggemoffeld boven winkel/werkplaats. Wellicht was het plan ooit om het terug te sturen, maar daar nooit van gekomen.
Lang geleden heb ik wat onderdelen gekocht van de zolder van een oude fietsenmaker in het Gooi. Een gedeelte bleek later afgekeurde voorraad te zijn. Weggemoffeld boven winkel/werkplaats. Wellicht was het plan ooit om het terug te sturen, maar daar nooit van gekomen.
Sportief fietsend!