Boek over rijwielzaak Moos
Boek over rijwielzaak Moos
Gister verscheen de monografie over rijwielhandelaar Meindert Moos uit Koog aan de Zaan (mijn tweede boek).
Rijwielzaak Moos bestond sinds 1913 en verkocht Gazelle fietsen sinds 1919. Meindert heeft 62 jaar in de zaak gestaan en heeft op zijn prachtige plek aan de Zaan een fraaie collectie tweewielers opgebouwd. Het eerste exemplaar van de luxe boekeditie (21 x 30 cm, 136 pp., gebonden) werd overhandigd aan burgemeester Hamming van Zaanstad.
Dit is voor zo ver bekend het eerste boek over een rijwielzaak in Nederland. Het boek behandelt de volgende onderwerpen: ontwikkeling van de rijwielzaak Moos, het merk Gazelle, de Zaanse panden van Meindert, impressie van Meindert's Museum en een familieportret. Het boek bevat ruim 200 foto's en afbeeldingen.
Er wordt nog gewerkt aan een handelseditie, nadere bestelinformatie volgt.
groet, Jos
Rijwielzaak Moos bestond sinds 1913 en verkocht Gazelle fietsen sinds 1919. Meindert heeft 62 jaar in de zaak gestaan en heeft op zijn prachtige plek aan de Zaan een fraaie collectie tweewielers opgebouwd. Het eerste exemplaar van de luxe boekeditie (21 x 30 cm, 136 pp., gebonden) werd overhandigd aan burgemeester Hamming van Zaanstad.
Dit is voor zo ver bekend het eerste boek over een rijwielzaak in Nederland. Het boek behandelt de volgende onderwerpen: ontwikkeling van de rijwielzaak Moos, het merk Gazelle, de Zaanse panden van Meindert, impressie van Meindert's Museum en een familieportret. Het boek bevat ruim 200 foto's en afbeeldingen.
Er wordt nog gewerkt aan een handelseditie, nadere bestelinformatie volgt.
groet, Jos
- Bijlagen
-
- Boekomslag.jpg (72.87 KiB) 1032 keer bekeken
-
- boek pp. 94-95.jpg (138.88 KiB) 1032 keer bekeken
-
- boek pp. 84-85.jpg (133.08 KiB) 1032 keer bekeken
-
- boek pp. 50-51.jpg (158.26 KiB) 1032 keer bekeken
-
- boek pp. 10-11.jpg (158.79 KiB) 1032 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jrietveld op 4 dec 2024, 09.20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Boek over rijwielzaak Moos
Prachtig boek!
Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Jos weer een pareltje ! Kijk er naar uit om er een aan te kunnen kopen. Groeten Hans.
Staat zijn familie naam er wel in ?
- Bijlagen
-
- Screenshot_20241203_151110_Messenger.jpg (35.25 KiB) 938 keer bekeken
antieke transportfietsen
Dit zijn de voorkant van de foto's
Had je deze ook al?
Had je deze ook al?
- Bijlagen
-
- Screenshot_20241203_151126_Messenger.jpg (135.05 KiB) 937 keer bekeken
-
- Screenshot_20241203_151124_Messenger.jpg (110.32 KiB) 937 keer bekeken
-
- Screenshot_20241203_151115_Messenger.jpg (164.18 KiB) 937 keer bekeken
antieke transportfietsen
Wat een mooie uitgave en weer vol met uitmuntende illustraties, zo te zien!
DCR gaat nooit verloren....
-
Ja, ziet er weer fijn uit Jos!
''vrije verkoop'' moet nog even wachten begrijp ik?
''vrije verkoop'' moet nog even wachten begrijp ik?
Hallo Appie,
Twee van de drie foto's die je toont staan in het boek (in betere kwaliteit).
groet, Jos
Twee van de drie foto's die je toont staan in het boek (in betere kwaliteit).
groet, Jos
Hoi Maarten (en andere geinteresseerden),
Er is tot dusver slechts een kleine oplage van deze boeken in luxe editie gedrukt, primair bedoeld voor de intimi van Meindert. Idee is om een (goedkopere) handeleditie te laten drukken, waarschijnlijk in januari. Eventuele belangstellenden kunnen zich daarvoor - geheel vrijblijvend - al aanmelden bij mij. Dat helpt ons ook om de oplage te bepalen. Meindert zal waarschijnlijk 12 januari a.s. op de Nieuwjaarsbijeenkomst in Valkenburg ZH zijn en dan een inkijkexemplaar meenemen.
groet, Jos
Er is tot dusver slechts een kleine oplage van deze boeken in luxe editie gedrukt, primair bedoeld voor de intimi van Meindert. Idee is om een (goedkopere) handeleditie te laten drukken, waarschijnlijk in januari. Eventuele belangstellenden kunnen zich daarvoor - geheel vrijblijvend - al aanmelden bij mij. Dat helpt ons ook om de oplage te bepalen. Meindert zal waarschijnlijk 12 januari a.s. op de Nieuwjaarsbijeenkomst in Valkenburg ZH zijn en dan een inkijkexemplaar meenemen.
groet, Jos
Ah Meiderd is nog in leven. Had hijzelf het eerste exemplaar niet moeten ontvangen?