De basis is een frame wat ik van Erik Thomassen over heb genomen. Er zaten gaten in en omdat ik het frame wilde verhogen zijn de gaten ook meteen dicht gelast. Het heeft nu een hoogte van 26”
Deze keer heb ik de laatste laklaag niet geschuurd en gepolijst. Ik wilde wel eens zien hoe het er dan uit zou zien. Het is mooie hoogglanslak maar het is daardoor ook wel erg duidelijk dat het er met de kwast opgezet is. Misschien haal ik de fiets nog wel eens uit elkaar om alles alsnog te polijsten.
De voorvork stond een piepklein beetje naar rechts en is gericht. De tandwielen staan mooi in lijn. Eigenlijk klopte het al maar ik had het achtertandwiel verkeerd gemonteerd waardoor het te veel naar binnen stond. Door het omgedraaid te monteren kwam het 4mm naar buiten en dat bleek precies goed te zijn. De achternaaf is een brede Torpedo. Dat maakt dat het achtertandwiel iets meer naar buiten komt dan bij de meer gebruikelijke smallere naaf.
De bevestiging van het Standaard rek is het model met schroefdraad. De boutjes die er in zitten hebben Engelse draad. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat het BSW 5/16” is. Ze zijn allemaal even dik met een zeskant van 14mm. Meestal zijn de vier boutjes in de klemmen dunner dan de voorste. Ik heb geen idee waarom dat zo is en of het misschien een ouder model is. De twee losse delen met gaten zonder schroefdraad zijn uitzonderlijk zwaar uitgevoerd. Misschien hadden ze even geen ander mateteriaal voorhanden.
Twee van de boutjes waren vastgeroest en afgebroken maar die zijn er uiteindelijk weer uitgekomen zonder dat de draad is beschadigd.
Een buurman, die altijd met auto’s bezig is geweest, heb ik een voorraadje boutjes gekregen en daar zaten precies de goede bij. Ze hoefden niet eens op maat gezaagd te worden. Ik heb er wel even de tekst vanaf gevijld.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De fiets is zonder uitzondering een bij elkaar gezochte verzameling onderdelen.
Een échte originele Frankenstein dus.