Een vraagje, heeft iemand zin om 19 september een paar fietsen in Sint-Oedenrode ten toon te stellen voor groep 7&8? Of deel te nemen?
De vader van een vriend van mij organiseert daar een tourtocht over de tweede wereldoorlog. Onder andere de schuilkelder die ik in 2008 opgroef zijn daarbij in opgenomen. Mijn Fongers uit 1940 doet ook mee, maar die geeft helaas niet het 100% correcte beeld want de handvatten zijn jaren 60 en de verlichting set, volgens mij eind jaren 40
Zie daar twee fietsen, waarmee in de Tweede Wereldoorlog werd gelezen.
Westeinde 140 Vriezenveen, Niphuis, WtC 2024 S (10).jpg (166.9 KiB) 545 keer bekeken
Van deze fiets weet ik niet hoe de stroom ermee werd opgewekt. Het is trouwens een fiets met twee mannetjes - of zijn het bij een damesfiets vrouwtjes?
Westeinde 140 Vriezenveen, Niphuis, WtC 2024 S (2).jpg (230.97 KiB) 545 keer bekeken
Bij deze fiets werd door middel van een (binnen?-)band een auto dynamo aangedreven en de stroom opgeslagen in een auto accu. Ik verzuimde wel bij beide fietsen de lampen bij op de foto te zetten ..., maar de stangen waar die aanzitten, zijn wel zichtbaar.