Een uitdaging
Re: Een uitdaging
Het is een prachtige fiets geworden.
Altijd leuk als zo’n fiets ook meteen goed gebruikt gaat worden.
Altijd leuk als zo’n fiets ook meteen goed gebruikt gaat worden.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: Een uitdaging
erg mooi geworden
Re: Een uitdaging
Beste Simon,
De fiets is inderdaad erg mooi geworden, een lust voor het oog.
Ik wil de pret niet bederven, maar de achternaaf is zeker niet uit 1963. Mogelijk heb je de jaarletter aan dat jaar gekoppeld, maar ze zijn later opnieuw begonnen met tellen bij A. Aan de deukjes in de naafhuls zie ik dat deze van de latere jaarseries is. Wat betreft de versteller heb ik wel eens begrepen dat die kunnen verschillen in ratio, d.w.z. dat de lengte stang/kabel die getrokken wordt per versnelling kleiner of groter kan zijn. Deze versteller hoort eigenlijk bij de Modell 53 naaf met terugtraprem. Dat is de naaf met die grote aluminium naafhuls, die niet zo'n succes was. Het is wel een hele mooie versteller!
Mvg,
Y.
De fiets is inderdaad erg mooi geworden, een lust voor het oog.
Ik wil de pret niet bederven, maar de achternaaf is zeker niet uit 1963. Mogelijk heb je de jaarletter aan dat jaar gekoppeld, maar ze zijn later opnieuw begonnen met tellen bij A. Aan de deukjes in de naafhuls zie ik dat deze van de latere jaarseries is. Wat betreft de versteller heb ik wel eens begrepen dat die kunnen verschillen in ratio, d.w.z. dat de lengte stang/kabel die getrokken wordt per versnelling kleiner of groter kan zijn. Deze versteller hoort eigenlijk bij de Modell 53 naaf met terugtraprem. Dat is de naaf met die grote aluminium naafhuls, die niet zo'n succes was. Het is wel een hele mooie versteller!
Mvg,
Y.
Sportief fietsend!
Re: Een uitdaging
Wat ik me nog afvroeg. Bij transportfietsen worden dikkere kettingen gebruikt. Volgens mij de maat van een kleine bromfiets. Zijn er überhaupt steekkettingwielen in die maat voor moderne naven? Ik ken namelijk alleen schroefkettingwielen in die maat. Of heb je nu een 1/8 kettingwiel gemonteerd?
Sportief fietsend!
Re: Een uitdaging
Hoi Durabo88,
Mijn pret bederf je niet hoor. Ik ben, zoals eerder gezegd, bijzonder blij met het eindresultaat en ik hoop nog jaren van deze fiets te kunnen genieten. Je vragen kan ik eigenlijk niet goed beantwoorden, maar ik heb tijdens het proces nog wel een paar detailfoto's gemaakt, die misschien meer duidelijkheid geven.
Ik voeg hierbij twee foto's toe van de achternaaf en een detailfoto van de voornaaf. De gebruikte ketting is een SFR Competition Motcycle Chain en ik heb geen ander tandwiel gebruikt.
Groeten van Simon
Mijn pret bederf je niet hoor. Ik ben, zoals eerder gezegd, bijzonder blij met het eindresultaat en ik hoop nog jaren van deze fiets te kunnen genieten. Je vragen kan ik eigenlijk niet goed beantwoorden, maar ik heb tijdens het proces nog wel een paar detailfoto's gemaakt, die misschien meer duidelijkheid geven.
Ik voeg hierbij twee foto's toe van de achternaaf en een detailfoto van de voornaaf. De gebruikte ketting is een SFR Competition Motcycle Chain en ik heb geen ander tandwiel gebruikt.
Groeten van Simon
- Bijlagen
-
- 20240509_130705.jpg (250.55 KiB) 476 keer bekeken
-
- 20240410_154248.jpg (267.97 KiB) 476 keer bekeken
-
- 20240420_120457.jpg (243.89 KiB) 476 keer bekeken
Re: Een uitdaging
Ik kom voor de achternaaf met de tweede serie letter F uit op 1987. De Y staat voor november.
Zie https://www.scheunenfun.de/f&s_sachs-hi ... avuren.htm
http://www.rijwiel.net/artdaten.htm
De voornaaf zal nog wel de originele zijn, verwacht ik.
Zie https://www.scheunenfun.de/f&s_sachs-hi ... avuren.htm
http://www.rijwiel.net/artdaten.htm
De voornaaf zal nog wel de originele zijn, verwacht ik.
Sportief fietsend!
Re: Een uitdaging
Hartstikke bedankt voor de duidelijkheid.
Groeten
Groeten