Kans op boetes zonder reflectie?

Voor alle off-topic zaken.
Durabo88

Re: Kans op boetes zonder reflectie?

Bericht door Durabo88 »

Reflectoren voor achterop het spatbord werden aanvankelijk van geslepen glas gemaakt. Bij Spanninga als ik het goed heb van glaswerk uit de Bohemen.
Sportief fietsend!
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Daar gaan we weer!
De boetes voor overtredingen van fietsers zijn weer verhoogd. :shock:
Steeds als ik op mijn fiets stap verdien ik op zijn minst € 90.- (de eerste twee in de lijst)
Tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het nog eens flink opgelopen.
Ik doe verder niets met die info. Ik blijf ‘burgelijk ongehoorzaam’.
Helemaal begrijpen doe ik het ook niet. Welke agent gaat handhaven op die gekkigheid.
Naast het feit dat er gediscrimineerd wordt ten opzichte van oude auto’s moet het mijn eigen keus kunnen zijn dat ik met een antieke fiets fiets die is zoals deze negentig jaar geleden uit de fabriek kwam.
En dan heb ik het nog niet over de duurzaamheidsgedachte.
https://www.fietsersbond.nl/wetten-en-r ... 534f530a5c
Laatst gewijzigd door Fotomaan op 6 feb 2025, 22.43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Dat is weer eens wat anders, de gezond willende beboeten om de schatkist te vullen. Fietsen als het nieuwe roken, financieel gezien dan?
Sportief fietsend!
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Daar gaan we weer!
De boetes voor overtredingen van fietsers zijn weer verhoogd. :shock:
Steeds als ik op mijn fiets stap verdien ik op zijn minst € 90.- (Geen reflectie op pedalen en banden, de eerste twee in de lijst)
Tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het nog eens flink opgelopen. Er zit geen rode reflector op mijn fiets dus die kan niet kapot. Scheelt weer € 45.-
Ik doe verder niets met die info. Ik blijf ‘burgelijk ongehoorzaam’.
Helemaal begrijpen doe ik het ook niet. Welke agent gaat handhaven op die gekkigheid.
Naast het feit dat er gediscrimineerd wordt ten opzichte van oude auto’s moet het mijn eigen keus kunnen zijn dat ik met een antieke fiets fiets die is zoals deze negentig jaar geleden uit de fabriek kwam. Nou ja, zo ongeveer dan. :oops:
En dan heb ik het nog niet over de duurzaamheidsgedachte.
https://www.fietsersbond.nl/wetten-en-r ... 534f530a5c
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Tobias

Bericht door Tobias »

Grappig dat je een boete kunt krijgen als je trappers niet goed vast zitten.
Woldman

Bericht door Woldman »

Er wordt echt niet op gehandhaafd.
Iemand ooit een moderne racefiets gezien met reflectie waar dan ook? En die zwermen ieder weekeinde met vele duizenden uit over onze wegen.
En als ze al verlichting hebben is het vaak een knipperlicht achter, mag nou net ook weer niet.
Iemand ooit een fatbike gezien met zijreflectie? En die doen nog zo hun best om als fiets te boek te staan en niet als scooter/brommer.
En er worden net zo makkelijk nieuwe fietsen verkocht zonder achterreflector. Gewone, Veloretti bv. En Elektrische, van Moof en Cowboy bv.

Ik vind overigens de overtreding “stuur werkt niet goed” wel een leuke. Volgens mij stuurt een fiets of stuurt ie niet. Of zijn er mankementen waarbij de fiets naar rechts gaat als je naar links stuurt?

Ik zou eigenlijk wel eens zo’n boete willen krijgen voor bv ontbrekende reflectie. En dan net zo lang bezwaar maken en in beroep gaan als maar enigszins mogelijk is. Het helemaal uitzuigen. Maar die boete gaat nooit gebeuren.

Jan
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Ondeugdelijk frame is er ook zo één. Hoe vaak zie je in Amsterdam wel niet fietsen, waarvan na aanrijding de vork flink naar achteren staat?
Sportief fietsend!
Plaats reactie