Hoi,
Wie weet iets van het merk Limburgia fietsen? Ik verzamel o.a. Limburgse fietsen en ben benieuwd wie of wat er achter de merknaam zit. Is het een merk zoals Eroba was, of zijn het elders gemaakte fietsen en hier van merkplaatjes voorzien? Ik ben ook wel eens een echte oude "Limburgia" tegengekomen als te koop zijnde, dus de merknaam is al langer in gebruik of vaker in gebruik geweest.
mvg Joost
Limburgia fietsen
Re: Limburgia fietsen
Ik kwam na wat zoeken de onderstaande advertentie tegen .
Dit wil nog niet zeggen dat als de winkel Limburgia heet ze ook fietsen onder die naam verkocht , maar de kans lijkt redelijk groot .
Dit wil nog niet zeggen dat als de winkel Limburgia heet ze ook fietsen onder die naam verkocht , maar de kans lijkt redelijk groot .
Hoi Gerritkan,
Bedankt voor je krantenartikel. Dankzij de plaats Brunssum in het artikel, ben ik weer een stap verder. Op internet vond ik nu dat in 1931 een Jan Groothedde een rijwielhandel startte onder de naam "Limburgia" in Brunssum. De zaak bestaat nog steeds. Een van de kleinkinderen zit nu in de zaak (More than bikes). Ik zal contact opnemen en kijken of hij meer weet. Hartelijk dank!
mvg. Joost
Bedankt voor je krantenartikel. Dankzij de plaats Brunssum in het artikel, ben ik weer een stap verder. Op internet vond ik nu dat in 1931 een Jan Groothedde een rijwielhandel startte onder de naam "Limburgia" in Brunssum. De zaak bestaat nog steeds. Een van de kleinkinderen zit nu in de zaak (More than bikes). Ik zal contact opnemen en kijken of hij meer weet. Hartelijk dank!
mvg. Joost
Beste Joost,
Als je geïnteresseerd bent in Limburgia fietsen. Zie: http://www.dealmywheel.de/neue-gebrauch ... ahrrad.php Aangebodene ligt niet bepaald in de buurt, maar toch....
Groet,
Erik
Als je geïnteresseerd bent in Limburgia fietsen. Zie: http://www.dealmywheel.de/neue-gebrauch ... ahrrad.php Aangebodene ligt niet bepaald in de buurt, maar toch....
Groet,
Erik
-
Dag Joost.
Limburgia rijwielen werden gemaakt bij A.J.H. Jetten te Gennep.
Jou bericht is 6 jaar oud maar mischien was je er nog nieuwsgierig naar.
Limburgia rijwielen werden gemaakt bij A.J.H. Jetten te Gennep.
Jou bericht is 6 jaar oud maar mischien was je er nog nieuwsgierig naar.