Er werd in andere topics al meer over geschreven, maar laat me er eens een eigen voor creëren, omdat het ding in de toekomst vermoedelijk nog wel eens vaker forumonderwerp zal worden.
En vanwege deze foto - dit was op 13 april 2024 te Hellendoorn:
Voor wie er één met Tweede Wereldoorlog-historie wil kopen, ze zijn niet alle in W.O.II uit de lucht komen vallen; ze werden daarna ook in Denemarken geproduceerd. Het is dan dus van belang om beide van elkaar te kunnen onderscheiden.
Groet,
Werner
BSA folding bicycle - bijgenaamd parafiets
- fietshobbyist
BSA folding bicycle - bijgenaamd parafiets
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 21 jun 2024, 13.04, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Re: BSA folding bicycle - bijgenaamd parafiets
Hallo fietshobbyist,,
Klopt dat er bsa para fietsen zijn geproduceerd in Denemarken ,die zijn grijs van kleur
Ook zijn er bsa fietsen na de oorlog gebruikt voor het fietsen , ik heb er ook zo 1 en ook een originele parabike in originele kleur,
groetjes Hans
Klopt dat er bsa para fietsen zijn geproduceerd in Denemarken ,die zijn grijs van kleur
Ook zijn er bsa fietsen na de oorlog gebruikt voor het fietsen , ik heb er ook zo 1 en ook een originele parabike in originele kleur,
groetjes Hans
De fiets op de foto is geen BSA . Een aangepaste Deense vouwfiets te zien aan het frame en tandwiel. De folding BSA fietsen uit Denemarken zijn 100% origineel en hebben alleen een extra Deens framenummer op de zadelbuis . Deze fietsen zijn gebruikt door de Deense BB vanaf einde jaren 40 begin 50 er jaren. Er waren niet voldoende fietsen dus heeft men er extra bijgemaakt gelijkend op de originele. Grootste verschil alleen een terugtraprem, trapstel en tandwiel geen BSA , freewheel niet van BSA en iets minder mooi gemaakt frame. Buizen geplet en gelast minder sierlijk. Groeten Hans.
Ik heb er geen enkel verstand van, maar er staat er eentje op Marktplaats:
BSA parabike - airborne vouwfiets WW2 / paratrooper vintage
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2248306378 ... ialbuttons
BSA parabike - airborne vouwfiets WW2 / paratrooper vintage
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2248306378 ... ialbuttons
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz