In mijn verzamelwoede heb ik alweer meer dan een jaar geleden een Simplex Neo Sport damesfiets uit 1956 en een identieke echtpaarsetje Locomotief Sport Favoriet uit 1957 gekocht. In zeer goede staat, heel netjes bewaard gebleven. Van de eerste eigenaren gekocht.
Maar…. Ik kom er niet aan toe om ze schoon te maken, na te lopen en van nieuwe banden te voorzien. Ik word steeds afgeleid door leuke projecten op race- en sportfietsgebied. Die krijgen iedere keer op een of andere manier voorrang. En dan gaat het ruimtegebrek weer spelen.
Alle 3 de fietsen in geheel originele staat tot en met de fietsbellen aan toe. Alleen de koplamp van de Simplex niet maar daar heb ik nog wel een tijdcorrecte Lucifer of Philips voor liggen.
Als iemand belangstelling heeft om ze over te nemen voor een leuk prijsje dan hoor ik dat graag.
PS sorry voor de gekantelde foto van de Simplex. Hoe ik hem ook ronddraai in mijn fotomap hij blijft hier zo terugkomen.
Groet,
Jan
Stadse sportfietsen Simplex en Locomotief 1956 en 1957
Re: Stadse sportfietsen Simplex en Locomotief 1956 en 1957
Niemand belangstelling blijkbaar.
Dan ga ik maar eens op marktplaats kijken of iemand er wat voor over heeft.
Groet,
Jan
Dan ga ik maar eens op marktplaats kijken of iemand er wat voor over heeft.
Groet,
Jan
Welke framemaat zijn de dames en heren Locomotief?
In de catalogus van 1957 staat maar een hoogte.
Heren 23”
Dames 22”
Maar ik zal ook nog even meten.
Groet,
Jan
Heren 23”
Dames 22”
Maar ik zal ook nog even meten.
Groet,
Jan
Klinkt heel herkenbaar. Heb ook teveel Locomotieven gekocht en er nu weer aan het opruimen.
Het zou jammer zijn als er niemand voor te vinden is. Vind de Simplex wel mooi maar kan hem er echt niet meer bijhebben.
Succes op Marktplaats. En misschien is 2e hands.be ook nog wel wat. Heb laatst een Locomotief in België verkocht.
Groeten Martijn
Het zou jammer zijn als er niemand voor te vinden is. Vind de Simplex wel mooi maar kan hem er echt niet meer bijhebben.
Succes op Marktplaats. En misschien is 2e hands.be ook nog wel wat. Heb laatst een Locomotief in België verkocht.
Groeten Martijn
Frame maten kloppen met de catalogus. Uiteraard
Dames 56 cm
Heren 58,5 cm
Ik hoor graag of je belangstelling hebt DaVinci.
Groet,
Jan

Dames 56 cm
Heren 58,5 cm
Ik hoor graag of je belangstelling hebt DaVinci.
Groet,
Jan
Bedankt voor het opmeten, maar deze zijn voor ons allebei te klein.
Wij hebben allebei lange benen. Signora DaVinci fietst het lekkerst op 60 cm en ikzelf op minstens 62 cm.
En bij dit type fietsen vind ik een zadelpen die een heel eind uitsteekt niet mooi uitzien, als deze al lang genoeg is.
Wij hebben allebei lange benen. Signora DaVinci fietst het lekkerst op 60 cm en ikzelf op minstens 62 cm.
En bij dit type fietsen vind ik een zadelpen die een heel eind uitsteekt niet mooi uitzien, als deze al lang genoeg is.