non-fixie schreef: ↑5 apr 2025, 19.01
Dank je voor de foto! Keurig van de aandrijfzijde.
En inderdaad een Sprint volgens de sticker. Ik ken het model niet, maar het is duidelijk een van de betaalbaarder modellen uit Nottingham. Wellicht speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt? Lijkt me overigens eerder 1984 dan 1974.
De fiets ziet er héél erg netjes uit. Leuk! Voor iemand van 1 meter 92 lijkt hij me wat te klein, tenzij je relatief korte benen hebt.
Ik kende 'm ook nog niet, maar mede gezien door de remkabeloogjes zeker eerder 1984. De stapjes tussen de framehoogten zijn wel fors te noemen. Voor iemand van 1,93 mtr lijkt me deze onder de maat. Check even over de stuurnok niet te ver uit de stuurbuis is gemonteerd. Er zal beslist een MAX streepje staan vermoed ik. Voor het optische zou ik de remkabels achterlangs de stuurbocht voeren en investeren in een nieuwe (rood) stuurlintje. Desalniettemin een mooi bewaard gebleven Raleigh...
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
non-fixie schreef: ↑5 apr 2025, 19.01
Dank je voor de foto! Keurig van de aandrijfzijde.
En inderdaad een Sprint volgens de sticker. Ik ken het model niet, maar het is duidelijk een van de betaalbaarder modellen uit Nottingham. Wellicht speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt? Lijkt me overigens eerder 1984 dan 1974.
De fiets ziet er héél erg netjes uit. Leuk! Voor iemand van 1 meter 92 lijkt hij me wat te klein, tenzij je relatief korte benen hebt.
Ik kende 'm ook nog niet, maar mede gezien door de remkabeloogjes zeker eerder 1984. De stapjes tussen de framehoogten zijn wel fors te noemen. Voor iemand van 1,93 mtr lijkt me deze onder de maat. Check even over de stuurnok niet te ver uit de stuurbuis is gemonteerd. Er zal beslist een MAX streepje staan vermoed ik. Voor het optische zou ik de remkabels achterlangs de stuurbocht voeren en investeren in een nieuwe (rood) stuurlintje. Desalniettemin een mooi bewaard gebleven Raleigh...
Hij is inderdaad te klein ik had het stuur even voor het zicht en zit houding verhoogd, er staat inderdaad een max streep op, frame is waarschijnlijk te klein helaas, weet ook niet precies welke frame maat ik moet hebben voor mijn lengte voor een racefiets, dacht 63cm maar weet het niet zeker.
Voor het bepalen van een bruikbare framemaat (framehoogte) gaat het vooral om de lengte van je benen. De zogenaamde "cycling inseam" is een bruikbare maat.
Ter referentie: dit is een frame van 63cm, en mijn cycling inseam is 89cm.
Nooit eerder gelezen, maar niettemin wel duidelijk.
Zoiets, niet?
Achterwerk tegen muur. Zithouding als op racefiets aannemen. Bezemsteel in handen. Afstand muur tot hart bezemsteel meten.
fietshobbyist schreef: ↑7 apr 2025, 09.05
Nooit eerder gelezen, maar niettemin wel duidelijk.
Zoiets, niet?
Achterwerk tegen muur. Zithouding als op racefiets aannemen. Bezemsteel in handen. Afstand muur tot hart bezemsteel meten.
(Wesley welkom, sorry we dwalen wat af van jouw topic - ik heb zelf niet zo veel op met Raleigh, maar het was wel zo'n beetje the glory of the British steel industry dus toch best een aardige fiets! )