Germaan? Of niet?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
elot65
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2012, 21.03

Germaan? Of niet?

Bericht door elot65 »

Goedemorgen,

Nieuw hier op het forum en ik vind al veel informatie.
Prettig dus!
Op zolder staat hier al jaren een fiets, zwaar en oud.
Kan iemand zeggen welk merk en hou oud? Ik wil hem verkopen omdat ik net een Gazelle tandem uit 1940 heb gekocht, ruimtegebrek dus.
Afbeelding

Afbeelding
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Germaan? Of niet?

Bericht door fietser »

Als merk komen er verschillende in aanmerking, maar van Germaan ken ik het niet. Als je een framenummer vindt en er een foto van plaatst (alleen het nummer vermelden is niet voldoende) kan ik er misschien meer over zeggen.

En het bouwjaar: fietsen van dit model werden in Nederland tussen eind jaren 30 en begin jaren 50 verkocht. Je hebt kans dat er nog een bouwjaar op de achternaaf staat (voor zover origineel). Kijk eens wat je daar kunt lezen.

'
Gebruikersavatar
Maurice1
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 apr 2013, 08.33
Locatie: Tilburg

Re: Germaan? Of niet?

Bericht door Maurice1 »

Hallo fietser en fietsliefhebbers,
Up-date : deze fiets heb ik in mijn bezit gehad als "bijvangst" bij de aankoop van een Gazelle transportfiets. Het was een 26 inch fiets merk echter onbekend. Een Veeno stuur had ie met een Fongers slot, nummer 615 op de zadellug en een torpedonaaf uit 1953.Ik heb er nog wel foto's van. Het leek wel een verzameling van merken. Weet iemand welke merk het was adhv het model, geknikte buis en framenummer?? Hij is trouwens weer weg uit de stal en de nieuwe eigenaar maakt er een gemotoriseerde fiets van.

groeten Maurice
Bijlagen
IMG_9355a.jpg
IMG_9355a.jpg (69.74 KiB) 3202 keer bekeken
IMG_9357a.jpg
IMG_9357a.jpg (63.13 KiB) 3202 keer bekeken
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd
Plaats reactie