Vraag over Spiralto

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Vraag over Spiralto

Bericht door Sandra »

Kan iemand mij vertellen welke fabrikant de Spiralto-zadels maakte, en tot wanneer? Is het een fabrikant die nog steeds bestaat? Ik heb uiteraard op internet gezocht, maar kan er niets over vinden.

Groet, Sandra
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Vraag over Spiralto

Bericht door fietser »

Die Spiralto-zadels zijn van Hulshof. Oorspronkelijk is het merk door Lepper gedeponeerd maar geen drie maanden later (19 februari 1935) door Hulshof voor hetzelfde soort producten waaronder rijwiel- en motorrijwielzadels, en die hebben de merkdeponering 20 jaar later ook verlengd.

'
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Vraag over Spiralto

Bericht door Sandra »

Hulshof dus, dank je wel Fietser. Hulshof bestaat nu toch niet meer? Is het bedrijf gestopt, of overgenomen door een andere partij, weet je dat toevallig ook?
De achtergrond van mijn vraag: ik heb een aantal Mustang-zadels, waar Spiralto/Ned.Fabrikaat op staat. Aangezien vrijwel niets van het Mustang-archief bewaard is gebleven, probeer ik om via toeleveranciers nog wat info te achterhalen.
peterl

Re: Vraag over Spiralto

Bericht door peterl »

Hulshof bestaat volgens mij nog en is een bedrijf dat in leer handeld. ze leveren o.a. het leer voor de Lepper zadels.Dus via Lepper is er een contact mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Vraag over Spiralto

Bericht door Sandra »

Ah, dat zal dus de Hulshof Leerfabriek in Lichtenvoorde zijn. Op hun website staat wel wat historie, maar niets over zadels. Ik ga ze eens mailen, dank!

Groet, Sandra
Plaats reactie