Reflectiestrepen verwijderen van banden
-
Reflectiestrepen verwijderen van banden
Ik had een tijdje geleden een set Rexway 37-622 banden gekocht voor mijn Batavus Topper en deze heb ik deze week gemonteerd. Natuurlijk staan op een oude fiets banden zonder reflectie beter dan met, dus ik heb de reflectie verwijderd. Dit ging boven verwachting heel gemakkelijk. De reflectiestrepen kwamen er na wat peuteren als plakstrook vanaf. Een aanrader voor wie geen passende banden zonder reflectie kan vinden.
Groeten, Fred
Groeten, Fred
- Bijlagen
-
- Reflectiestrepen op Rexway band
- 1A0AF549-AE38-4C21-A174-CC845BC7E645.jpeg (421.09 KiB) 237 keer bekeken
Re: Reflectiestrepen verwijderen van banden
de overblijvende tekst op de band kan je dan met een Dremel ook nog gemakkelijk verwijderen !!
- Elibert van Dalen
er zijn ook gewoon schwalbe delta cruiser banden verkrijgbaar zonder reflectie.. de tekst die er dan nog opstaat is gemakkelijk met wat echte thinner te verwijderen.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

-
Waar vind je dan die Schwalbe Delta Cruiser banden zonder reflectie?
https://defytsdokter.nl/product/schwalb ... eme-cream/
Fred ik heb even voor je gegoocheld. Ze zijn moeilijker te vinden als voorheen.
En staan ook niet de site van Schwalbe. Het zou kunnen dat dit dus gestopt is bij Schwalbe.
En staan ook niet de site van Schwalbe. Het zou kunnen dat dit dus gestopt is bij Schwalbe.
-
Niet alle banden hebben zo'n 'plakbandje' als zijreflectie, die (met een beetje moeite) te verwijderen is.
Sommige (zoals DutchPerfect) hebben de reflectie 'opgedampt'; dat krijg je er niet af.
Dirk
Sommige (zoals DutchPerfect) hebben de reflectie 'opgedampt'; dat krijg je er niet af.
Dirk
- Elibert van Dalen
Dat zou kunnen dat ze uit productie zijn. Heb ze destijds jij m.n fietsenmaker gehaald. Maar er zijn meer merken die zonder reflectie voeren . Tijdje geleden stonden er ook nog op internetbikes ( wel een b merk ).Beau-Velo schreef: ↑7 jul 2025, 08.02 https://defytsdokter.nl/product/schwalb ... eme-cream/
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

-
Ik heb op bijna al mijn fietsen Schwalbe banden zitten, ik ben tevreden met de kwaliteit. En de reflectie stoort mij niet, ik vind het niet opvallen. En veiligheid is ook wat waard
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Dat ben ik met je eens liever een goede band reflectie. Maar dat zonder lijkt toch wel een ongeschreven regel te zijn binnen deze club. En ja ik snap de authentieke staat ook wel. En een nostalgisch profiel ook. Maar een fiets die ook gebruikt wordt waar hij voor bedoeld is moet bij mij op goede banden staan.Fongers1952 schreef: ↑7 jul 2025, 19.52 Ik heb op bijna al mijn fietsen Schwalbe banden zitten, ik ben tevreden met de kwaliteit. En de reflectie stoort mij niet, ik vind het niet opvallen. En veiligheid is ook wat waard