Gezocht informatie fietsfabriek A.D.Rooij Boskoop
-
Wie weet er meer over dit merk.
Alle info welkom.
Wie weet er meer over dit merk.
Alle info welkom.
- Bijlagen
-
- 20250801_200813.jpg (499.38 KiB) 1257 keer bekeken
-
- 20250801_200831.jpg (220.29 KiB) 1257 keer bekeken
Re: Gezocht informatie fietsfabriek A.D.Rooij Boskoop
Pand van A. de Rooij is rechts nét nog te zien. Zou om de hoek Barendstraat-Bootstraat-Zuidstraat gaan:
-
Gave herenfiets.
Is dit een doortrapper of een terugtrapper?
Is dit een doortrapper of een terugtrapper?
-
Het is een terugtraprem F&S naaf.
Erg mooi balhoofdplaatje.
Het merk is opgericht in 1905
Ik neem aan je al gezien hebt de letters in het balhoofdplaatje staan voor AdeR ooij
Het merk is opgericht in 1905
Ik neem aan je al gezien hebt de letters in het balhoofdplaatje staan voor AdeR ooij
-
Dat was mijn al duidelijk waar de letters voor staan.
Ik ken ook iemand welke deze plaatjes in bezit heeft.
Zelfs nog een met de hand gemaakt met figuurzaag.
Ik vermoed dat dat in de vroege jaren gebeurde.
Ik ken ook iemand welke deze plaatjes in bezit heeft.
Zelfs nog een met de hand gemaakt met figuurzaag.
Ik vermoed dat dat in de vroege jaren gebeurde.
-
Ik heb dit gevonden en ik denk dat dit ermee te maken heeft:
https://www.schaatshistorie.nl/schaatse ... ddinxveen/
https://www.schaatshistorie.nl/schaatse ... ddinxveen/
-
Naast de mooie uitgewerkte balhoofdplaat is de opbouw van de achtervorken is bij deze fiets ook weer super .
Moeilijk in te schatten wie de leverancier van die lugs was. Brampton, Eadie BSA of weer een ander bedrijf . Er zijn er nog al wat geweest die dit bouwde en verkochten als pakket of als losse onderdelen.
Mogelijk dat close up foto`s uitsluitsel geven. Het uiterlijk van de lugs is soms wel merkbepalend.
Moeilijk in te schatten wie de leverancier van die lugs was. Brampton, Eadie BSA of weer een ander bedrijf . Er zijn er nog al wat geweest die dit bouwde en verkochten als pakket of als losse onderdelen.
Mogelijk dat close up foto`s uitsluitsel geven. Het uiterlijk van de lugs is soms wel merkbepalend.
Ronald
begin jaren 90 was het pand aan de zijde in Boskoop nog in gebruik als bromfiets en scooter zaak.
De eigenaar was de zoon van A.D de Rooij, ik kwam daar regelmatig voor onderdelen en maakte regelmatig een praatje van wege gezamenlijke interesse, hij heeft me toen een keer de zolder laten zien waar nog wat spullen van zijn vader lagen en ook een paar eigen merk fietsen die hij in de loop van de jaren had ingeruild op een nieuwe bromfiets . de zaak is niet veel later gesloten en het pand is een paar jaar daarna af gebroken.
waar de man en de spullen gebleven zijn weet ik niet.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij de historische vereniging van Boskoop misschien weten zij meer.
begin jaren 90 was het pand aan de zijde in Boskoop nog in gebruik als bromfiets en scooter zaak.
De eigenaar was de zoon van A.D de Rooij, ik kwam daar regelmatig voor onderdelen en maakte regelmatig een praatje van wege gezamenlijke interesse, hij heeft me toen een keer de zolder laten zien waar nog wat spullen van zijn vader lagen en ook een paar eigen merk fietsen die hij in de loop van de jaren had ingeruild op een nieuwe bromfiets . de zaak is niet veel later gesloten en het pand is een paar jaar daarna af gebroken.
waar de man en de spullen gebleven zijn weet ik niet.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij de historische vereniging van Boskoop misschien weten zij meer.
Zoals eerder vermeld het volgens mij niet A D Rooij maar A de Rooij
In het balhoofdplaatje zijn de A en de R groot en , de , Klein geschreven .
Nu maakt dat bij het zoeken niet veel uit want er is weinig over dit merk te vinden .
In de kampioen staat een vermelding als lid van A de Rooij jr uit Boskoop
Ook is in de kampioen van 3 juli 1908 advertentie te vinden van A de Rooij uit Boskoop doe FN motoren verkoopt .
Ook kwam ik een foto tegen bij de Historische Vereniging Boskoop waar op het pand / fabriek van A de Rooij op zou staan , het is alleen niet duidelijk welk pand , de straat naam is Zijde
.
In het balhoofdplaatje zijn de A en de R groot en , de , Klein geschreven .
Nu maakt dat bij het zoeken niet veel uit want er is weinig over dit merk te vinden .
In de kampioen staat een vermelding als lid van A de Rooij jr uit Boskoop
Ook is in de kampioen van 3 juli 1908 advertentie te vinden van A de Rooij uit Boskoop doe FN motoren verkoopt .
Ook kwam ik een foto tegen bij de Historische Vereniging Boskoop waar op het pand / fabriek van A de Rooij op zou staan , het is alleen niet duidelijk welk pand , de straat naam is Zijde
.