Peugeot Rando zelfbouw
Re: Peugeot Rando zelfbouw
Voor dat type Bluemel's is 28mm wel zo'n beetje het maximum.
Leuk project. Randoneurs zijn in op het forum de laatste tijd. Leuk!
Heb laatst eens zoiets voor proef opgebouwd met een Locomotief tour de France tour frame.
Komende winter eens verder mee aan de slag. Dat wordt dan een tour de verfrance’d!
Heerlijk dat gepuzzel met overal wat vandaan halen om er iets moois van te maken.
Succes met je project.
Heb laatst eens zoiets voor proef opgebouwd met een Locomotief tour de France tour frame.
Komende winter eens verder mee aan de slag. Dat wordt dan een tour de verfrance’d!
Heerlijk dat gepuzzel met overal wat vandaan halen om er iets moois van te maken.
Succes met je project.
Voordat ik banden ed. had besteld zijn de draaiende delen al uit elkaar geweest, schoongemaakt en nieuw in het vet. De afgelopen week was het daarom wachten op spulletjes om verder te kunnen bouwen. Ondanks dat ik niet zou poetsen gaan je handen dan toch jeuken. Wat is aluminium toch een top spul
.
Gister en vandaag het plaatje langzaam compleet gemaakt. Hij staat er voorlopig zo bij.
Zeer tevreden over de kleurencombo zo met de witte spatborden en kabels. Die voorvork begint me alleen nu al te storen, tzt misschien een busje verf voor laten maken op kleur oid. De versnellingen en voorrem zitten goed, nu nog de achterrem en stuurlint ed. Die achterremnok is overigens echt een onding. Je krijg het niet strak genoeg waardoor er toch beweging zit in je rem.
Heeft er iemand een alu pomp voor onder de bovenbuik?

Heeft er iemand een alu pomp voor onder de bovenbuik?
- marco verbaant
Jammer dat de echte Bluemels niet meer bestaan sinds ze zijn overgenomen door SKS. En ja, de Bluemels stammen nog uit de tijd van "normale" bandbreedte voor race-/sportfietsen. Met zo'n altijd wispelturige modderflap aan het voorspatbord.
Ik haalde er een paar jaar terug nog eens eentje op, die tijdens het vervoer naar huis was veranderd in een puzzeltje.....
Ik haalde er een paar jaar terug nog eens eentje op, die tijdens het vervoer naar huis was veranderd in een puzzeltje.....

- Bijlagen
-
- sieger met bluemels puzzel.png (574.55 KiB) 3339 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
Zijn er afbeeldingen van wat er op zo'n klein voordragertje hoort?
Het lijkt mij niet bestemd of geschikt voor een serieuze fietstas ...
Dirk
Dirk
Nee dat zeker niet. Er zijn kleine rechthoekige tassen die op het verticale deel schuiven. Maar meer dan een boterham en reserve tube wil je er niet op dragen denk ik. Daarnaast is het natuurlijk wel stijlBandenplakker schreef: ↑11 aug 2025, 11.33 Het lijkt mij niet bestemd of geschikt voor een serieuze fietstas ...

Een randoneurtas natuurlijk om deze niet aan het stuur te hangen waar kabels en bidons hangen.zie onderstaande.Bandenplakker schreef: ↑11 aug 2025, 11.33 Zijn er afbeeldingen van wat er op zo'n klein voordragertje hoort?
Dirk
Al kost deze ongeveer 4x bovenstaande fiets.
- Bijlagen
-
- IMG_2537.jpeg (68.39 KiB) 1541 keer bekeken
Bandenplakker schreef: ↑11 aug 2025, 11.33 Zijn er afbeeldingen van wat er op zo'n klein voordragertje hoort?
Dirk
Spécialités T.A. maakte van die kleine rekjes die op MAFAC-remmen kunnen worden gemonteerd. Ze maakte ook tassen die er netjes op passen. Die combinatie ziet er zó uit:

Een andere optie voor die kleine rekjes zijn de kleinere tasjes zoals van Agiro. Die hebben geen decaleur nodig:

- marco verbaant
Ik had laatst op een oude Peugeot nog zo'n randonneurstas, met een stukje huisvlijt in de vorm van een zelfvervaardigde tasdrager. Ben momenteel met een best bijzondere 62 cm Gazelle Randonneur bezig. Misschien dat ik 'm daar wel toepas. Eerst maar een even verder zien. Ben geen randonneur van huis uit, maar heette zoiets niet decaleur...????
- Bijlagen
-
- decaleur.jpg (192.18 KiB) 1371 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"