Gespot op Marktplaats!

Durabo88

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Voor de verzamelaar niet interessant, lelijk overgelakt en extreem dikke biezen, Cumberland bestickering. Lekker laten lopen of je moet hem als dagelijkse fiets willen gebruiken...
Sportief fietsend!
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Durabo88 schreef: 21 aug 2025, 19.30 Voor de verzamelaar niet interessant, lelijk overgelakt en extreem dikke biezen, Cumberland bestickering. Lekker laten lopen of je moet hem als dagelijkse fiets willen gebruiken...
Correct gerestaureerd of niet, daar maak je op de zaak toch echt wel de blits mee! Heel wat beter en leuker dan iets goedkoops van de bouwmarkt of fietsensmijter. In dat licht bezien lijkt me alles onder de €200 prima verdedigbaar.
tdebruin

Bericht door tdebruin »

https://link.marktplaats.nl/m2301737377 ... nt=app_ios

Wat is een mooi bod voor een dergelijke fiets?
Ach, tis wat de gek er voor geeft ;)

Stel je bent bijvoorbeeld gek op Pinion versnellingsbakken, en je bent daarom al lang op zoek naar een Mutaped, en hier komt er eindelijk eens eentje voorbij die ook (naar verluid) nog werkend en compleet is... Dan kan je er heus wel een paar honderd euro aan uitgeven hoor. Plastic zadel of Cumberland stickers zijn daarbij niet interessant. De dikke biezen lijken geplakt te zijn, dus dat is ook geen probleem.

Als je ziet wat deze verkoper vraagt voor zijn andere fietsen dan krijg je ook een beetje een idee van de bedragen die hij hoopt te zien.
Bastiaan16

Bericht door Bastiaan16 »

Hoi zondaggenieters :-)

Wat vinden jullie van deze fiets? Ik ga er vanavond naar kijken.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ons_seller
theodorus

Bericht door theodorus »

Dit is een fiets uit de tijd dat Batavus het merkrecht Magneet in bezit had .
Het is dus een Batavus Cambridge voor de niet Batavus dealers onder de naam Magneet.
Naar mij idee eerder jaren 70 dan jaren 60 maar kijk op de achternaaf naar het jaartal
de rode

Bericht door de rode »

Bastiaan16 schreef: 24 aug 2025, 12.48 Hoi zondaggenieters :-)

Wat vinden jullie van deze fiets? Ik ga er vanavond naar kijken.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ons_seller
wil je een eerlijk of een aardig antwoord ; ?
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

de rode schreef: 24 aug 2025, 14.36 wil je een eerlijk of een aardig antwoord ; ?
Een Batavus Cambridge werd mij lang geleden geschonken, nadat mijn grootvader te oud werd om te fietsen - hij viel er telkens af.
Laat me zeggen: ik sluit me aan bij de eerste helft van De Rode ...
Het is een licht aanvoelende fiets. Ik ben er veel mee op naar een school 15 km verderop gefietst - dat ging goed. Maar ik fietste toen ook al graag op bos- en veldweggetjes en daarvoor vond ik de fiets te fragiel en bandjes te smal. Er zitten 27 inch wielen in met smalle velgen en banden, ik weet niet of die nog te vinden zijn. Bij dat wilde gebruik stoorde me ook de blikkerige, metalen kettingkast - op de weg niet. Dat er versnelling op zat, vond ik wel een vooruitgang ten opzichte van mijn fiets voordien.
Wellicht kan de fiets je bevallen, maar het was niet zo mijn ding.

Over die kettingkast gesproken: er werd indertijd gezegd dat zo een ding een oliebad-kettingkast was. Ik heb daar altijd mijn twijfels over gehad. Ik heb er zelf nooit olie in gehad; :? stel je (de bende) voor als je een band moet plakken of vervangen en je de fiets daarvoor op de kop zet ...
Bastiaan16

Bericht door Bastiaan16 »

[/quote]

[/quote]

Een eerlijk antwoord. Heb je die? :-)
Fredkorpel

Bericht door Fredkorpel »

Die Cambridge ziet er nog mooi uit, maar ik vind 225 euro wel veel voor die fiets. Ben je nog gaan kijken?
de rode

Bericht door de rode »

Bastiaan16 schreef: 24 aug 2025, 18.39
[/quote]

Een eerlijk antwoord. Heb je die? :-)
[/quote]

Oke ; Als je al liefhebber van zo,n fiets bent is ie 150 euro te duur in mijn ogen
Plaats reactie