Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
naven en cups.
naven en cups.
- Bijlagen
-
- naven en cups.jpg (415.11 KiB) 447 keer bekeken
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.
- marco verbaant
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49
Re: naven en cups.
Ik houd het op een sportfiets. Een beetje racefiets was rond die tijd allang uitgevoerd met uitvalassen. Vaste moeren op gewone en sportfietsen, alsmede op baanfietsen. Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.Gerard48 schreef: ↑6 okt 2025, 20.22 Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
- Berichten: 1895
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: naven en cups.
Flensafstand bij een baannaaf is zeker niet kleiner dan voor, er hoeft immers maar een tandwiel op. Als je een wegnaaf in een baanfiets wil steken moet je het wiel paraplu spaken, de verkeerde kant opmarco verbaant schreef: ↑6 okt 2025, 22.01 Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.

/Marten