Tijdritfiets pedaal-zoekplaatje

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
marco verbaant

Re: Tijdritfiets pedaal-zoekplaatje

Bericht door marco verbaant »

deraptor schreef: 21 dec 2025, 23.38
marco verbaant schreef: 21 dec 2025, 23.13 Het was een bij elkaar geraapt zooitje.
Een met zorg geselecteerde verzameling van onderdelen noem ik het dan maar :lol: :lol: De crankset is trouwens Gipiemme, met ingegraveerd KNWU logo.

Je voorbeeldfoto is trouwens letterlijk mijn fiets! Toen nog mèt aero Campa bidon... Snif...
Zooitje was overigens geenszins denigrerend bedoeld, meer om de ehhh... diversiteit aan te duiden. En ja... ik denk idd Gipiemme in plaats van Miche, hoe dan ook Campagnolo-kopietjes (en ook weer niet denigrerend bedoeld). :D
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Ik heb nog wel een Profil aerobidonhouder voor de liefhebber, de bidon niet meer.... :)
Bijlagen
profil.jpg
profil.jpg (54.44 KiB) 3383 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering

Bericht door m-gineering »

deraptor schreef: 21 dec 2025, 14.25. Op de fietsen zit verder vooral Campagnolo, maar de Campa clipless pedalen zijn dacht ik iets anders van vorm, en presteerden misschien ook niet zo goed als de ijzersterke LOOK/Shimano PD-7401..
kijk vooral naar de pedalen op de gewone koersfietsen in dat tijdvak, het is onwaarschijnlijk dat de coureurs voor een tijdritfiets schoenen met een ander
(niet compatibel) plaatje gebruiken. En de hele ploeg rijdt in principe met dezelfde schoenplaat om in een koers van fiets te kunnen wisselen.
/Marten
Plaats reactie