Broken Bike Bits

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
tdebruin

Broken Bike Bits

Bericht door tdebruin »

Dankzij @non-fixie's refereren aan Marc Bulgier's heerlijke eighties website in de koffie corner bedacht ik dat Broken Bike Bits wellicht interessant is. Niet allemaal écht oude fietsen of fietsonderdelen, maar inmiddels horen veel de jammerlijk mislukte lichtgewicht ideeen uit de jaren '80 wel tot de old-timer hobby, vandaar.
marco verbaant

Re: Broken Bike Bits

Bericht door marco verbaant »

tdebruin schreef: 5 jan 2026, 22.10 Dankzij @non-fixie's refereren aan Marc Bulgier's heerlijke eighties website in de koffie corner bedacht ik dat Broken Bike Bits wellicht interessant is. Niet allemaal écht oude fietsen of fietsonderdelen, maar inmiddels horen veel de jammerlijk mislukte lichtgewicht ideeen uit de jaren '80 wel tot de old-timer hobby, vandaar.
Jeetje... wat kan er veel misgaan. :o
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 5 jan 2026, 23.42
tdebruin schreef: 5 jan 2026, 22.10 Dankzij @non-fixie's refereren aan Marc Bulgier's heerlijke eighties website in de koffie corner bedacht ik dat Broken Bike Bits wellicht interessant is. Niet allemaal écht oude fietsen of fietsonderdelen, maar inmiddels horen veel de jammerlijk mislukte lichtgewicht ideeen uit de jaren '80 wel tot de old-timer hobby, vandaar.
Jeetje... wat kan er veel misgaan. :o
wacht, er is nog meer: https://www.m-gineering.nl/oops.htm
/Marten
Peter_L

Bericht door Peter_L »

Tja, men zegt wel eens “vroeger was alles beter" , wat zeker niet voor alles opgaat, maar voor sommige zaken toch zeker wél... ;)
Raleigh The All Steel Bicycle.jpg
Raleigh The All Steel Bicycle.jpg (89.85 KiB) 16361 keer bekeken
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

En ook zondag nog was Thibeau Nys ridder te voet, met een gebroken cart(b)on stuur... :?
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Jorisoudefiets

Bericht door Jorisoudefiets »

Leerzaam Forum item, goed om een keer doorheen te bladeren.
Ik ben weleens over hobbelige wegen doorgefietst met een scheur in de aluminium voorbouw onder het mom van "ik hou het in de gaten maar het gaat nog wel goed". Het ging goed maar gelukkig daarna wel vervangen.
Nu je de foto's ziet ben je weer bij de tijd en weet je dat het ook mis kan gaan.

Nu ik de foto's doorblader heb ik nog wel wat wensen bij een paar fietsen.

Top! dit Forum.
Bussum
1891 Sparkbrook
1908 Terrot Course
1928 Seidel & Naumann Germania
1938 Gnome Rhone (alu buizen)
1938-1951 Gazelle oma
1949 Bridge oma
1951 Duravia (alu frame)
'50-'60er Nancia en SIF
1966 Burgers oma
1966 Batavou
1968 Magneet ABC
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Jorisoudefiets schreef: 12 jan 2026, 10.21 Leerzaam Forum item, goed om een keer doorheen te bladeren.
Ik ben weleens over hobbelige wegen doorgefietst met een scheur in de aluminium voorbouw onder het mom van "ik hou het in de gaten maar het gaat nog wel goed". Het ging goed maar gelukkig daarna wel vervangen.
Nu je de foto's ziet ben je weer bij de tijd en weet je dat het ook mis kan gaan.

Nu ik de foto's doorblader heb ik nog wel wat wensen bij een paar fietsen.

Top! dit Forum.
Het voordeel van staal is dat een beschadiging veel minder snel doorgroeit tot breuk. Bij aluminium of carbon heb je veel minder tijd om er op tijd bij te zijn
/Marten
Plaats reactie