Scans voor-oorlogse engelse folders

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door velophile »

Hallo medefietsers,

Vandaag een leuke site gevonden http://threespeedhub.com/catalogues/ met veel oude Engelse folders. Die van Raleigh gaan door tot de jaren 80.

Groeten, Wiel
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door JocoFoto »

Schitterend! Bedankt voor het delen.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Maarten Waarlé
Berichten: 2350
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door Maarten Waarlé »

Nou Wiel, erg interessante site hoor.
Ik heb meteen gekeken in de cyclo catalogi ivm m`n The Sun tandem. Uitleg, modellen onderhoud. het staat er gelijk in.
Supper.
Ook de 1910 Rudge catalogus is interessant . Rudge maakte sterk afwijkende fietsen in die tijd,ik zie dat wel graag...

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door maartenB »

Zeker leuk!
Ik heb meteen gekeken bij Raleigh 1928 (ik ben nog steeds met die kruisframe bezig...) en dan blijkt dat er een catalogus staat met dezelfde omslag als die in de V-CC bibliotheek (de man met brilletje) maar een volledig ander binnenwerk!!
Heel bijzonder.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2350
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja ,dat is wel grappig ,twee totaal verschillende catalogi.
Die van de threespeedhub site laat ook mooi de kleding "voorschriften" zien. Dure fiets ;heer met bolhoed, goedkope fiets ; man met pet. Ook de gezichtsuitdrukking veranderd met de prijs!

De catalogus van de VCC site is viertalig:
All steel bicycles - Todo acero - Tout arcier - Geheel van staal. De buitenlanduitgave dus. Fabrieken deden dat blijkbaar. Ik weet van een dikke Fongers catalogus in het spaans
Was eens te koop bij dat Gronings antiquariaat.

En wat ik nog niet wist, in de Raleigh catalogus staat ook te lezen dat de lamphaak van Raleigh met de reiger ipv de R vanaf 1 september 1927 ingevoerd is.
Laatst vroeg iemand me er na. september 1927 dus.

Groeten,
Maarten
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Scans voor-oorlogse engelse folders

Bericht door Martin H. »

Maarten W,

ik heb een Spaanstalige prijscourant van Gazelle uit 1920 het voorkaft is in het Nederlands: Rijwielen prijs courant, mooie Amsterdamse schoolstijl vormgeving en gebonden met een touwtje. De gehele tekst met afbeeldingen is in het Spaans. Hier staan ook wat racefietsen van Gazelle in afgebeeld die je volgens mij niet ziet in latere catalogi.

Groeten, Martin

zometeen op de fiets naar het station en dan een toertocht door Amsterdam maken heb er zin in.
Plaats reactie