Onbekende damensfiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fichie
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 mei 2013, 00.19

Onbekende damensfiets

Bericht door Fichie »

Beste

Enkele maanden geleden heb ik een damensfiets uit een gracht gehaald, en ben ik deze beginnen opknappen.
De vorige eigenaar van deze fiets had hem echter geschilderd en vernist met groene houtverf/vernis. Ook over de merk stikers van dit vervoermiddel was een dikke laag kleurmiddel aangebracht. Tijdens het opkuisen van de fiets ben ik niet instaat geweest om het merk te achterhalen.

Door mijn gebrek aan ervaring en kennis heb ik deze fiets nu merkloos verklaard. Nu is mijn vraag aan jullie:
Weet iemand van jullie van welk merk deze fiets is, of over welk type het hier gaat.

Hier zijn enkele foto's van de fiets in voorlopige, opgekuiste staat:
foto1.JPG
foto1.JPG (144.39 KiB) 2843 keer bekeken
foto2.JPG
foto2.JPG (145.85 KiB) 2843 keer bekeken
foto3.JPG
foto3.JPG (233.03 KiB) 2843 keer bekeken
Hopelijk kunnen jullie me helpen? Ik dank u alvast bij voorbaat.

Ps: Ik hoop dat ik niet te arrogant ben overgekomen. Indien dit wel het geval is, mijn oprechte excusens.

Met vriendelijke groet,
Fichie
Maarten Waarlé
Berichten: 2350
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Onbekende damensfiets

Bericht door Maarten Waarlé »

Beste Fichie,

Maak je geen zorgen over je schrijven. Dat zit wel goed!

Erg leuk frame heb je daar . Een mix tussen mixt en zwanehalsframe. Ik ken het niet maar het maakt op mij een Belgische indruk.
Ook het herlakken lijkt in dit geval een juiste keuze. Dus ik zou zeggen maak er iets moois van en wie weet kom je nog eens achter het merk. Het afwijkende type frame geeft wel hoop op herkenning.

Groeten,
Maarten
Plaats reactie