Echte Franse thee? Niet gek!
Fiets-eten en -drinken
Re: Fiets-eten en -drinken
Ik had jaren geleden een keer last van hongerklop in de buurt van Anjum (noordoost Friesland), wat gelukkig snel op te lossen was met krentenbollen van de plaatselijke C1000. Het is intussen een Plus, maar ik stop nog altijd voor een zak van de beste krentenbollen van Nederland als ik daar langs kom.
Laatst gewijzigd door mellez op 27 feb 2026, 19.30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang we binnen Limburg fietsen en op een terrasje landen, bestellen we een cappucino en daarbij een lekker stuk vlaai.
Voor onderweg gaan er meestal een paar mueslibroodjes mee.
Als wij Duitsland infietsen stoppen we meestal bij een Konditorei voor Kaffee und Kuchen of bij een filiaal van een bakkerijketen zoals Kamps of Stinges.
En als het warm is dan gaat een 0,0 biertje er ook altijd wel in, mijn favorieten zijn Leffe of Affligem 0,0 en dan thuis een heerlijk Hoegaarden of Erdinger.
Voor onderweg gaan er meestal een paar mueslibroodjes mee.
Als wij Duitsland infietsen stoppen we meestal bij een Konditorei voor Kaffee und Kuchen of bij een filiaal van een bakkerijketen zoals Kamps of Stinges.
En als het warm is dan gaat een 0,0 biertje er ook altijd wel in, mijn favorieten zijn Leffe of Affligem 0,0 en dan thuis een heerlijk Hoegaarden of Erdinger.
Kijk, dat zijn tips waar we wat aan hebben!mellez schreef: ↑27 feb 2026, 17.06 Ik had jaren geleden een keer last van hongerklop in de buurt van Anjum (noordoost Friesland), wat gelukkig snel op te lossen was met krentenbollen van de plaatselijke C1000. Het is intussen een Plus, maar ik stop nog altijd voor een zak van de beste krentenbollen van Nederland als ik daar langs kom.
In Italië zijn de C1000's nogal dun gezaaid, maar wat je daar wel vrijwel overal kunt krijgen voor een redelijke prijs is een selectie van de plaatselijke kazen en vleeswaren met wat brood. Een fietstochtje naar Mantua afgelopen najaar leverde dit op: