Is dit een Amsterdamse RIH?
Is dit een Amsterdamse RIH?
Deze RIH heeft geen framenummer onderaan op het balhoofd maar onder de bracket. Is dit dan toch een Amsterdamse RIH, of eentje uit Groningen of Venlo?
- Bijlagen
-
- IMG_3732.png (1.18 MiB) 1778 keer bekeken
-
- IMG_3731.png (1.16 MiB) 1778 keer bekeken
-
- IMG_3733.png (2.08 MiB) 1778 keer bekeken
-
m-gineering
Re: Is dit een Amsterdamse RIH?
Zeker niet Fongers, eerder Cove. Maar het is knap zoveel foto's te maken zonder te tonen wat je zou willen zien
/Marten
Dat zal wel weer een hipster-singlespeed worden...
Lijkt me een Cové-product uit het midden van de jaren '70. Dat was een beetje een tussenfase, zo lijkt het. Daarvóór bouwden ze min of meer kopieën van de Fongers-RIH's, en daarna kregen de Cové-modellen namen, zoals Luxe, Mistral, Elan en Speciaal.
Day kon je zien aan het balhoofdplaatje
Als er Amsterdam of Holland op staat
Ik weet alleen niet meer hoe dat zat
Als er Amsterdam of Holland op staat
Ik weet alleen niet meer hoe dat zat
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
Staat te koop en ik dacht dat een foto van het balhoofd zonder nummer, een foto van het bracket met nummer en eentje als totaal voldoende zou zijn voor de kennersm-gineering schreef: ↑6 mar 2026, 17.21Zeker niet Fongers, eerder Cove. Maar het is knap zoveel foto's te maken zonder te tonen wat je zou willen zien![]()
Ok, dat zou dan best eens kunnennon-fixie schreef: ↑6 mar 2026, 18.42 Lijkt me een Cové-product uit het midden van de jaren '70. Dat was een beetje een tussenfase, zo lijkt het. Daarvóór bouwden ze min of meer kopieën van de Fongers-RIH's, en daarna kregen de Cové-modellen namen, zoals Luxe, Mistral, Elan en Speciaal.
Cové-sticker.jpeg
Een Cové product sticker.jpg