Rivertown H. Verheul & Zn

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Rivton61

Rivertown H. Verheul & Zn

Bericht door Rivton61 »

Mijn naam is Marc Verheul. Ik ben een van de nazaten van Hendrikus Verheul die een fietsenfabriek startte in de Keizerstraat te Utrecht. Sinds een jaar of 12 verzamel ik, geïnspireerd door mijn neef Bob, Rivertown fietsen. Ik zou graag in contact komen met leden die mij kunnen vertellen welke merken fietsonderdelen er werden gebruikt voor de assemblage van voor 1960.

Alvast bedankt.

Groeten, Marc
Rivton61

Re: Rivertown H. Verheul & Zn

Bericht door Rivton61 »

Beste leden,

Tot op heden geen reactie ontvangen op mijn vraag welke merken onderdelen Verheul gebruikte voor de assemblage tot 1960. Hopelijk kan iemand uitkomst bieden op mijn volgende vraag. Onlangs heb ik een originele Rivertown met Berini M13 uit 1954 overgenomen van een clublid. Inmiddels rijdt deze weer. De banden zijn volledig uitgedroogd en niet langer geschikt om dagelijks mee te rijden. Het zijn zwart-witte banden van het merk Radium Hulpmotor band 26 x 1 3/4 x 1 3/4. Weet iemand een bedrijf die een soortgelijke band in het arsortiment heeft?

Groeten, Marc
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Marc,

Ik heb uw bericht gelezen, maar helaas kan ik u niet verder helpen.

Mvg,

Yorick.
Sportief fietsend!
Rivton61

Bericht door Rivton61 »

Dank voor uw reactie.

Groeten, Marc
DirkLunteren

Bericht door DirkLunteren »

Goedendag, deze week ben ik lid geworden van de vereniging. Ik heb zelf een Rivertown fiets. Ben zelf in Utrecht geboren. Laat maar weten als je nog meer foto’s wilt. Groet, Dirk
Bijlagen
IMG_5460.jpeg
IMG_5460.jpeg (580.11 KiB) 10383 keer bekeken
Rivertown

Bericht door Rivertown »

Beste Marc,

Ik heb vorig jaar een Rivertown fiets gekocht met een Berini eitje erop. Ik ben hem nu aan het restaureren en ben benieuwd of er nog veel Rivertown fietsen bestaan.
Ik was ook benieuwd of er nog originele onderdelen te krijgen zijn.

Wiebe
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

Rivertown schreef: 5 mar 2026, 22.27 Beste Marc,

ben benieuwd of er nog veel Rivertown fietsen bestaan.
Beste Wiebe,

'Beste Marc' plaatste alleen in 2017 4 berichten, 9 negen jaar geleden ...

Nog langer geleden, op 28 december 2011, plukte ik het plaatje van deze Rivertown van internet - waarschijnlijk van Marktplaats:
Rivertown, met achteruit.jpg
Rivertown, met achteruit.jpg (95.84 KiB) 1704 keer bekeken
Deze fiets zou een achteruit hebben. Het einde van de liggende vork heeft in ieder geval een bijzondere vorm en ook de loop van de ketting is afwijkend van normaal en er steekt iets boven het kettingscherm uit - een detailfoto maken lukte wel, doch slechts even groot ... :(
Als ik me goed herinner, had de verkoper een partij fietsen te koop waar deze er één van was - hij leek zijn verzameling van de hand te doen. Misschien weet iemand van ons wie dat was, of wie die fiets nu heeft.

Groet,
Werner
Rivertown

Bericht door Rivertown »

Beste Werner,

Bedankt voor je bericht,

Jammer dat er zo lang geen berichten meer zijn geweest van Marc. Ik zou graag in contact willen komen met hem om meer van de geschiedenis te weten te komen.
Bedankt voor de foto die je verstuurde . Ik stuur een foto mee van mijn fiets die ik aan het restaureren ben.

Groet Wiebe
20250726_112248.jpg
20250726_112248.jpg (526.49 KiB) 751 keer bekeken
Plaats reactie